söndag, augusti 05, 2007

Vilken dag det har varit idag!
Det är som om man har fått den största godispåsen med allt gott i, bara sånt man tycker bäst om!
Vi åt frukost och sen packade vi väskan och for iväg till stranden.
Där var proppfullt av folk.
Alla som har väntat på solen var där.
I många timmar låg vi där och bara gottade oss.
Tänk att det skulle bli den 5 augusti innan jag tog mitt första (och andra) dopp.
Det trodde man inte i maj när solen gassade från en klarblå himmel.
Vattnet var ISKALLT!
Fötterna och benen domnade bort, men bada, det skulle jag!


Väl hemma så donade jag med handdukar och filtar, tömde diskmaskinen och fyllde den igen och förberedde maten när Micke kommit hem från affären.
Det blev grillad fläskfilé med grillade champinjoner, sallad, mozzarella, tomater och balsamvinäger.
Mums så gott det var!
Nu sitter vi här ute på verandan och bara njuter.
Micke läser Stieg Larsson och jag har datorn framför mig.
Bredvid oss glittrar vinet i glasen.
Det är det här som är semester.

Igår var det lördag om jag inte är helt ute och turnerar.
Kalas på kvällen ett antal mil bort.
Molntussarna låg som utklickad vispgrädde över himlen. Vågade man tro på bättre väder?
Micke donade med ny utebelysning och jag planterade om en hel del blommor.
Resten av tiden satt jag i en stol i solen och läste.
Det är också semester.

Mickes anordning i garaget.
Jag tycker mest det liknar en hemmagjord bomb :)

8 kommentarer:

Hedgren sa...

Låter som en helt underbar helg! Visst är det bara så ljuvligt att vi får lite sommar!

Mildamakter sa...

Skönt att höra att er semester äntligen kommer igång...men att bada är liiiiite i häftigaste laget för mig, det måste bli en bit över 20 grader för att denna svensken ska stoppa tårna i vattnet ;o)

mossfolk sa...

Sommar!
Tror att alla var och badade här med, för när jag åkte och handlade åt jobbet var det knappt en människa i den stora affären.

Ingela sa...

Har också här haft en underbar dag - trots att den resulterat i en 50-liters-balja full med ogräs...

God mat ute och stunder i vilstol rymdes också.

Fast jag har i och för sig inget emot ogräsrensning, det kan vara lite meditativt.

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Och vilken tur att du har sen semester nu när det blir kanonväder framöver!

Villa Nian sa...

Läste nedan att allt är bra med Selma :-). Blev jätteglad :-)

Linda sa...

Hedgren: det är det här jag har längtat efter hela sommaren - tur att man har semester kvar :)

Mildamakter: jag trodde inte heller att jag skulle bada när jag doppade tårna, men skam den som ger sig - jag skulle bara i :)

Mossfolk: det känns lite overkligt att vara varm av solen :)
Det är trångt på stränderna.

Ingela: jag kan också tycka att det är rofyllt att rensa ogräs om det inte är påtvingat ;)
Skönt att du hann med lite vila också.

Monica: det var tungt att jobba så långt in på sommaren men när vädret var som det var så tyckte man att det mesta var trist.
Nu känns det som jag fyller på med enrgi tack vare solen!

Tina: du kan tro att jag jublade och höll nästan på att krama sönder lilla Selma :)

Anonym sa...

Din andra start på semestern blev bra mycket bättre. Visst är det skönt att bara kunna sitta och göra ingenting..typ vid datorn :O)

Här är det också högsommar nu...men det blir visst regn till onsdag...fast varmt och skönt ska det vara ändå. Vi får njuta så länge det varar :O)