måndag, augusti 06, 2007

Bönderna har bråda dagar i söder.
När vi kör till stranden så fylls vägarna av traktorer med många, långa släp fyllda med säd.
När vi kör förbi Lantmännens filial i Alstad så är köerna långa av bönder som vill väga in sin skörd.
På åkrarna jobbas det för fullt. De stora skördetröskorna går nästan dygnet runt.
Tycker faktiskt det ser lite kul ut att köra skördetröska - men bara lite :)

Jag är glad att jag inte är bonde den här veckan så att jag kan fortsätta att ligga på stranden och lata mig och fylla på med massor av energi i form av solljus...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Idag har vi varit till groparna, Tage och jag och hundarna. Vi badade allesammans...fast en av de fyrbenta lyfte jag i. Tror faktist hon tyckte det var skönt.
Bango och Adina dom var modigare. Jag lockade med torkad blodpudding...mums tycker dom :O)

Bloggblad sa...

Mitt i veckan kommer jag inte till nån strand - med mina badfobier måste jag ju åka en bit... men jag har slappat och slöat och haft allmänt skönt, så jag är så nöjd med första dagen på min sista vecka. (men jag kunde inte låta bli att röja ur tre lådor... när jag ändå gick förbi...)

Hedgren sa...

Kan meddela att "dammet" från tröskningen ligger som en ridå här nere! Men det luktar gott på nåt sätt! =0)

Mildamakter sa...

Tur att sommaren äntligen bestämde sig för att besöka även oss här i söder, hoppas att det fortsätter så här :o)

Det Mörka Hotet sa...

Njut medans det fina vädret infinner sig och då är stranden ett ypperligt ställe att vara på!


DMH/Samuel

Villa Nian sa...

Köra skördetröska :-))). Här har du et till som njuter av solen!

Anonym sa...

Idag har det äntligen postats ett stycke mojäng till dig! Jag är ledsen att det tog sån evinnerlig tid!

Kram!

Linda sa...

Gunnel: det låter lite mysigt med - groparna :)
Tur att vovvarna får bada där, de behöver få svalka sig också!

Bloggblad: jag tycker inte om att mta folk jag känner på stranden så vi åker också en bit :)
Du pch ditt städande - nu kan det inte vara många vrår kvar :)

Hedgren: det ligger verkligen som en dimma över det sydskånska landskapet, men samtidigt är det skönt att det är upphåll så att de får ut lite av sin skörd.

Mildamakter: det känns lite overkligt, men det är så otroligt skönt!

DMH: jag hinner inte med allt jag vill, bla blogga - jag ligger efter :)
Men det får jag ta igen sen!

Tina: visst skulle det vara roligt att testa??
En liten stund i alla fall :)

Linda sa...

Ellisvännen: jag sa ju att det inte var någon brådska!
Men då vet jag att den är på gång söderut nu :)
Kram

Villa Nian sa...

Det hade varit hur kul som helst att köra en skördetröska :-))! Ligger nästan lika högt på önsklistan som att köra pistmaskin :-))

Linda sa...

Pistmaskin???
Hur har du kommit på det?

Villa Nian sa...

Efter att jag fick se en pistmaskin arbeta sig uppför en snöig brant backe så blev jag förälskad :-))

Linda sa...

Tina: du är då för härlig!
Jag vet ingen annan som kan bli förälskad i en pistmaskin :) :) :)
Stor kram!