tisdag, augusti 07, 2007

Det finns vissa människor som har så där extra bra minne...
Som minns att jag aldrig har varit på Gotland, men som vet att jag vill dit någongång.
Som minns att jag älskar får och som vet att jag har semester och har lidit av allt regn, som minns vad stranden heter där jag brukar åka för att solbada och som kommer ihåg att skicka ett litet kort från sin semester.
Som tänker på mig.

Tack snälla rara söta Panter!


Det är underbara dagar nu, massor av sol och salta bad.
Jag hinner inte med allt jag vill och kände mig lite stressad över det. I nästa sekund släppte jag det och njöt vidare.
Det kommer dagar då jag hinner läsa blogginlägg både framlänges och baklänges, sticka och sy och allt annat här i världen.
Just nu är det sol och bad som gäller.
Regnet är nog här fortare än vi vill...

MFF-HIF, det tuffa Skånederbyt utspelades på Malmö Stadion ikväll, det slutade 1-1...
Det kunde varit bättre, men det kunde även varit värre :)

Egentligen var det EFIT-dag idag, som jag glömde...
Kanske jag får dispens till imorgon?


8 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh, Gotland är jättefint! Och mail och mms/sms är trevligt men handskrivna vykort som trillar in med posten är ändå allra bäst :)

Anonym sa...

Ååå Lindisen, NJUT hela tiden det är du så väl värd! Kram Mamma

Villa Nian sa...

Panter är omtänksam :-)! Passa på och njut av vädret.

Hedgren sa...

Ja, det gäller att ta vara på tiden - på RÄTT SÄTT!
Vad är EFIT?

Strumpstickan sa...

De fåren ser ju snälla ut...:)

Linda sa...

Mossfolk: alla säger att Gotland är fint, jag vill så gärna se det med egna ögon en dag :)
Oväntad post som kommer i brevlådan är så sällsynt numera så man gläder sig verkligen!

Mamma: jag njuter av varje sekund - det är underbart att leva just nu! Kram

Tina: snacka om en omtänksam kvinna - en tanke som gör så mycket!

Hedgren: EFIT är "ett foto i timmen" som man gör under en dag.
Jag har länkat till deras hemsida lite längre ner, ta dig en titt - det är roligt!
Min EFIT kommer en dag senare, en dryg timme kvar!

Monica H: Hej och välkommen!
Men visst ser de flesta får snälla ut när du stannar och pratar med dem?! :)

Anonym sa...

Jag har en gång satt att när jag blir pensionär då ska jag flytta till Gotland. Så blir det nog inte. Men helt klart ska jag dit många gånger än hoppas jag. Vi tillbringade 10 ljuvliga semestrar på en bondgård. Värdfolket var helt underbara. Men för två år sedan dog deras son i en trafikolycka och jag känner att jag fortfarande har svårt för att åka dit. Men Gotland är bara helt otroligt. Min plats på jorden heter Folhammar.

Linda sa...

Gunnel: har man tillbringat så mycket tid där så vet du vad du pratar om :)

Kanske saknar familjen er... Ni tillhör säkert deras fina sommarminnen och ju längre man väntar desto svårare är det.
Men jag förstår dig, man kan känna sig i vägen...