onsdag, juli 23, 2008

Blåsigt och vardagslycka...

Vi kom iväg till havet, till Mossby, precis som Panter gissade :)
Men det blåste förskräckligt kallt, jo det är sant.
Jag lade mig i alla fall i lä så gott jag kunde bredvid maken med en ljudbok i öronen och somnade nästan. Men efter att vi hade fikat gav vi upp. Det är inte kul att ligga på stranden i sandstorm.
När vi kom till bilen fick jag en chock!
Två timmar i snålblåsten och jag var röd som en tomat!
Jo, det var då den slog mig, visheten alltså, solens strålar är inte att leka med, hur kallt det än blåser.




Hemma väntade värmen. Solen stekte i trädgården.
Fikade lite till och småpratade med Selma och Findus.
Men med en alldeles sprillans ny gräsklippare så var det bara att sätta i gång.
Och så fin den är!
Och bra, förstås :)














Efter gott arbete så sjönk jag ner i min favoritstol.
Det ska egentligen inte mycket till för att man ska känna lycka.
Så är det!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusig klippare :O)

Att kunna må gott det är nog den största lyckan.

Anonym sa...

Att man aldrig lär sig hur solens sköna strålar uppför sig!
Men LL, du kan alltid tänka jobb o smörja in dig m 217 om du lider....:-)!

Trevlig afton!

Bloggblad sa...

Vad synd att det blåste kallt! Det har det gjort i flera dagar här, men idag var det helt ljuvligt och vindstilla, bara så pass mycket pålandsvind vid Vättern att den blev ljummen.

Blir nog bättre när det blir varmare framöver.

Linda sa...

Gunnel: ja visst är den fin :)
Det där med vardagslycka borde jag bli bättre på, men jag jobbar på det :)

Filur: du skulle se mig, som ett stoppljus i ansiktet...
217 har vi aldrig hemma men det går kanske bra med 232?

Bloggblad: jag hoppas att det blir lugnare imorgon för jag ger mig inte innan jag har fått bada :)
Vad härligt att ni har haft det lugnare. Badade du?

Bettankax sa...

Fin klippare och fåtöljen går inte av för hackor, JÄTTEfin! :)

Anonym sa...

Såklart!

Vad du än säger så e det rätt, imponerad att du kan dom siffrorna m tanke på vilken stol du sitter på:-)!
Med tanke på din beskrivning hur din spegelbild är, nåt för iff-iff-försvaret snart kanske:-)!?

/Sola på, LL!!

Anonym sa...

Wow vilken läcker gräsklippare!!
Här i Falkenberg har det varit mulet ända fram till vid 15.30 tiden.
Sen har det varit och är underbart väder. :)
Solen tar fast att det blåser och det känns kallt....:)
Det går säkert lika bra med 232 :)Tänk, dom artnr glömmer man inte i första taget. Även om det är lite mer än en månad sedan jag slutade på mejeriet.....
Tidigare ikväll njöt av en god middag och ett glas med rödvin på en av dom många uteserveringarna. Men det är inte speciellt kul att gå ut själv och äta....men vad gör man. Mat måste man ha.
Nu kallar sängen på mig, ska upp tidigt och jobba imorgon....
Men jag är snart ledig! :)
Kramisar

Linda sa...

Bettankax: äntligen har vi en alldeles egen gräsklippare, de andra har vi ju fått som begagnade...
Fåtöljen blir kanske din hedersplats på måndag?

Filur: de gamla numren sitter, de som inte ändrats. Alla de nya är bara ett virrvarr :)
Du menar att jag kan bli målvakt? Det tror nästan jag också...

Jenny: fast det kanske inte är så kul att äta själv så låter det ändå så mysigt.
Hoppas att du trivs ändå!
Snart kommer dina lediga dagar och då hoppas jag att du kan njuta
Kramar

Anonym sa...

Visst är det mysigt att sitta på en uteservering och bara njuta av god mat, dryck och en underbar kväll! :-)
Jag trivs här i Falkenberg. Det är en fin och mysig sommarstad!
Natti natti.
Hälsa Micke!
Kram

mossfolk sa...

Vilken fin gräsmatta ni kommer att få sedan!
Och den där stolen i solen såg inte alls fel ut...

Tankevågor sa...

Tjusig klippare det där! Det där med sol och fläktande vindar kan verkligen ställa till det. Jag börjar se ut som en pepparkaka och ändå håller jag mig i skuggan och UNDER parasollen. Men ute på ön blir det så mycket sol så det hjälper ändå inte.

Vad fint det blev med kuddarna i stolen! :-)

Solvarma kramar från mig.

Linda sa...

Jenny: Micke hälsar så klart tillbaka till dig :)

Mossfolk: gräsmattan är stor och det tar sin tid att klippa den, men efteråt är det skönt. Desto härligare att sitta i fåtöljen :)

Londongirl: det är inte fel att se ut som en pepparkaka, det är vackert tycker jag!
Förstår att solen tar mycket på ön, saltvattnet gör ju sitt till också.
Stolen är verkligen ett av mina bästa köp i sommar och kuddarna gör den extra bekväm :)
Kramar