lördag, juli 12, 2008

Sommarlycka

Jag vet inte hur jag ska förklara det här, utan att det låter töntigt eller fjånigt...

Men det är häftigt när 1500-2000 [resterande 5000 fick inte plats framför scen] personer klappar taktfast och sjunger med i vartenda litet ord som Hasse Andersson klämmer ur sig.
Vilken stämning det är!
Och inte blev det sämre när Joddla med Siv äntrade scenen :)

Och ikväll blir det ösigt värre med Perikles och Spootlajtz, som spelar Kal P Dal och annan hederlig gammal rock´n´roll.
Hela kvällen avslutas med Herr Uggla på stora scenen.
Sen är det slut för den här gången.

Men först ska vi skruva lite till på vår veranda och sen blir det uppvärmningsgung till Calaisa, som jag är barnsligt förtjust i :)

Och jag är väl medveten om att det är mycket skånska artister och kanske en del av förklaringen till den härliga stämningen.

[imorgon ska jag svara på kommentarer och läsa ifatt bloggar]

8 kommentarer:

Saga sa...

Åhå, självaste Perikles också!!
Jag ÄLSKAR att gå på konsert, just den där stämningen som du beskrev så bra :)
Ha så roligt!

Anonym sa...

Så härligt somrigt det låter! :-)

mossfolk sa...

Å så kul! Och Uggla... Men jag får vänta till första helgen i augusti, då kommer han till Karlskoga :)

Annela sa...

Vad roligt det låter. Spelade han "Eva-Lena"? Den är min favorit.

Anonym sa...

Inget fel på skånska artister..jag gillar dom jag också

Ingela sa...

Låter helt normalt tycker jag.

Bettankax sa...

Har nog fått nys om att ni mitt i allt rockande också fick trevligt möte med en kattälskande bloggare. Sååå kul!! :)

(nää det var inta Amanda som sa det...;);))

Linda sa...

Annika: haha! Tänk att ett dansband kan spela så rockigt :)

Ellis: det ÄR sommar!

Mossfolk: Ugglan var jättebra! Mycket bättre än vad jag föreställt mig, han spelade allt mellan 1985 och 2008 :)

Annela: jajamensan, visst tog han Eva-Lena och Ann-Christin och Änglahund och Dans på Vejby Ängar och ja, allihop :)

Gunnel: heder åt dig! Du är så välkommen nästa år :)

Ingela: tur att ni förstår, ibland anstränger man sig för mycket för att förklara :)

Bettankax: hm... Har du smygläst?
Eller hur vet du det?
Det var jättebra att träffa Tina. Verkligen.