måndag, juli 07, 2008

Test

Hittade ett test hos Mossfolk som jag provade.
När jag läser mitt eget resultat så vet jag inte vad jag tycker...
Jag kan välja och vraka bland framtida yrken verkar det som :)
Men, det blev så här i alla fall:

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, SYO-konsulenter, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det tror jag säkert om dig .., att du skulle kunna bli allt det där ..-)

Linda sa...

Elisabet: haha, jag bara undrar hur jag skulle hinna med :)

mossfolk sa...

Hi, jag vet i ofs många som har kunnat tänka sig alla sina yrken... Men mina var jag lite skeptisk mot. Däremot fascinerad över hur väl personlighetsdelen har stämt överens med de som jag känner som gjort testet.

l*eva sa...

personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, SYO-konsulenter, journalister, religionslärare.

OJ, det var nästan lite Pinsamt RÄTT. Nu tänker inte jag göra någon mer *karriär*...en del av de uppräknade...har jag ju redan varit med om.

Anonym sa...

Det här testet var lite roligt :)

Jennys personlighetstyp:

Varmhjärtade, noggranna och populära. Sätter andras välbefinnande framför sitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfulla. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.

Kärriärer som skulle kunna passa Jenny:

Sjuksköterskor, lärare, administratörer, hemkunskapslärare, barnomsorgspersonal, familjerådgivare, präster, kontorsansvariga, personalvetare, socialarbetare, ekonomibiträden, redovisningsansvariga, tandsköterskor, hemmafruar/hemmamän, receptionister, religionslärare, talpedagoger.

Linda sa...

Mossfolk: jag håller med dig om att det var ett bra test, men ibland är svarsalternativen lite svåra, man skulle vilja ha ett mellanting.

L*eva: haha! Tom jag som egentligen inte känner dig, kan se en del som passar bra in :)
Skönt att slippa göra karriär igen :)
Och att vara nöjd med det som har varit.

Jenny: se där, det var väl så rätt så!
Kan riktigt se dig som hemmafru :) :)