onsdag, juli 09, 2008

SATC

Igår var det vår tur att åka till New York några timmar.

Hämtade Jenny på hennes nya jobb [där hon trivs jättebra] och sen letade vi upp en bra parkering i stan.

Promenixade en liten bit, stoppade mat i foderluckan och intog sedan vårt hångelsäte [sån där dubbelstol längst bak] på bion.
Popcorn, godis och läsk.


Vi räknade till två män i salongen :)
Åh som vi skrattade och grät och skrattade.
Och vi mådde så bra när vi 2,5 timme senare gick mot bilen.
Tack för en härlig kväll vännen.

Bestämmer du film nästa gång?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Bio är bra härligt!
kanske tar jag med Junior på någon film nästa vecka. Får kolla vad som går.

Linda sa...

Ellis: åh, tror du han gillar Narnia, del 2, eller förresten, den är ju på engelska, det kan ju blir lite tufft kanske?
Eller han är en sådan där cooling?
:)

Anonym sa...

Om den är textad är det nog inga problem, han är en hejare både på engelska och på att läsa textrader.

Linda sa...

Ellis: visst är den textad!
Men du, kanske kan vi se den ihop?
Vi vill också se den, vi är barnsligt förtjusta i Narnia :)
Jaja, det kan vi bestämma senare i så fall :)

Anonym sa...

Ja, det vore jätteroligt!!

Bloggblad sa...

Jag ska nog se den, har läst att de inte alls är så himla unga som jag trodde. Fast jag har bara sett några snuttar av tv-avsnitten, så jag är inte särskilt insatt.

Linda sa...

Ellis: då bestämmer vi det :)

Bloggblad: jag har inte alls sett många avsnitt, men de sammanfattade i början så det var inga problem.
Och jag tänkte flera gånger på hur skrynkliga de var :)
Eller nu var jag dum, men de är inte alls så unga och den ena firar ju faktiskt sin 50-års dag i filmen :)

Anonym sa...

Frågade nyss Junior, svaret blev ett ivrigt JA! :-)

Linda sa...

Ellis och Junior: JIPPI!

Anonym sa...

Jag frågade om det gör något att det är engelskt tal och text, varpå Junior himlade med ögonen och svarade: "Men mamma, jag ser ju på Morden i Midsomer och allt, ju!".

Haha. Där fick man. :)

Linda sa...

Ellis: haha - då är det ju en cooling vi har att göra med :)

Anonym sa...

Japp. En cooling med resfeber. :)
"Ååå, är det inte tisdag snart?!".
Gullingen. :-)

Linda sa...

Ellis: åh, han är väl go!
Det ska bli så roligt att få träffa honom.
Ja, och dig igen så klart :)

Anonym sa...

Å, det var tur att jag fick va med på ett hörn... ;) *fniss*

Tankevågor sa...

HÄRLIGT att du gillade filmen!!! :)

När vi såg den så var det 6 män i salongen. Min man inräknad.

Nä de är ju inte sååå unga och en firar ju t.o.m sin 50 årsdag!!! ;)
Fniss...

KRAAAM

Anonym sa...

Ja, det var verkligen en härlig film :)
Visst kan jag bestämma film nästa gång. Där är ett par som verkar bra som snart har premiär.