fredag, juli 25, 2008

Sommarvärme





Så äntligen kom den, sommavärmen.
Vi har haft en härlig dag på stranden, när vi väl hittade lite lä. Det blåser mycket i Skåne. Det är varma vindar, men sanden flyger likt f-rbannat...

Huden är varm, smakar salt och börjar få en härlig brun ton.

Sitter och njuter av en kall drink och mumsar på tunnbrödsrullar fyllda med avokadoröra och prosciutto. [det blev lite över efter gårdagens bjudning]

Senare väntar middag och ett gott rött vin.
Men innan dess ska saltet tvättas bort och huden smörjas in.

[det är inga dåliga saker getingen simmar omkring i, P2 närmare bestämt, fast vi blandar med fruktsoda istället]

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Undrar hur glada visor den lille krabaten sjöng sen i getingboet...

Linda sa...

Bloggblad: haha, vi fick hjälpa den upp men sen flög den lyckligt iväg :)

Tankevågor sa...

Mäh! Kära Lindalotta! DEN fulingen bjuder du på drink och hjälper att vingla iväg!? Men stackars spindlar är du skoningslös mot. ;-)

Getingar är faktiskt det enda som JAG är skoningslös mot....men det beror på att jag sett så många allergiska barn fara illa av deras stick.

Anonym sa...

Nu är jag hemma igen från Falkenberg, skönt! Som sagt, borta bra med hemma bäst!
Ja, nu har sommaren äntligen hittat hit. Synd att man jobbar. Men nu är det helg och är det fint väder imorgon så blir det stranden även för min del! Jag kan behöva få lite färg....hihi :)
Ska bara jobba 3 dagar till och sen är jag ledig i 6 dagar :) Det ska bli såå skönt!
Ha en fortsatt mysig sommarkväll!
Hälsa :)
Kram

mossfolk sa...

Jobbigt med sand överallt, men lite blåst hade det gärna fått vara här med...
Advocadoröra lät gott men vad är prosicutto???

Hedgren sa...

Lycklig geting...!

Lena sa...

Jag tror att glada getingar är lättare att handskas med :)

Sand som yr är sticks bra mycket och jag förundras alltid över hur mycket sand man bär med sig hem.

Linda sa...

Londongirl: jag är också livrädd för getingar, har blivit illa stucken i foten och den blev som en fotboll.
Men här var det inte jag som bestämde...

Jenny: hoppas du får det bra på stranden idag!
Så skönt att din ledighet är så nära, men sex dagar, det är inte mycket vännen. Hoppas dina dagar blir bra!
Kram

Mossfolk: du får så gärna vindarna :)
Prosciutto är italiens skinka som är lufttorkad, salt. Ja du vet nog :)

Hedgren: mmm, om jag hade fått bestämma så hade den fått avsluta sina dagar...

Panter: getingen försvann i alla fall så det var gott nog.
Man blir blästrad över hela kroppen av sanden och den kryper in överallt. Mina öron var fulla...
:)