söndag, juli 13, 2008

Det var en kväll i juli



Oväntat besök - som blev en riktig lyckoträff! Ett sms aviserade deras ankomst, men inget var planerat. Hem till oss kom Tina och hennes man!
Åh vad roligt att få se denna kvinna som jag följt så länge via bloggen. Allt ifrån kattprat, allvar och trädgård, till husförsäljning, nytt jobb och flytten till Skåne.
Efter att Selma kommit in och visat upp sig bröt vi upp och promenerade genom byn upp till Sommarrockens sista dag.
Fullt tryck från början till slut.
Amanda Jenssen, Spootlajtz, Perikles och Magnus Uggla, för att bara nämna några. Vi sjöng och skrattade, njöt av atmosfären och drack både en och två öl/cider. [efter två slutar man att räkna]
När natten kom sade våra vänner adjö och begav sig hemåt, kvar fanns en inbjudan till deras hem och ett möte med deras kattfamilj.

Vi stod kvar till de sista tonerna klingat bort och fick se ett pampigt fyrverkeri som avslutade årets upplaga av ovan nämnda Sommarrock.
Vi cyklade hemåt i den ljumma sommarnatten och satte oss en stund på verandan och njöt av tystnaden.
Då när vi trodde att vår sommardag inte kunde bli bättre kröntes natten av ett sjärnfall.
Efter det somnade vi gott.



Idag råder lugnet.
Sommarvärmen fortsätter trots att alla prognoser visar något annat.
Ett korsord ligger nästan färdiglöst på bordet.
Vi har det bra.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med besök så där!
Låter som ni hade en riktig toppenkväll!

Nu hoppas jag ni håller kvar det fina vädret en vecka till! :-)

Anonym sa...

Att bara få besök så där bara...vad roligt. Inga dåliga artister ni var och lyssnade på. Här har vi skiftande väder...mest sol...men ingen badvärme direkt. Kanske den kommer. Det är gott att höra att ni har det bra!

Linda sa...

Ellis: jag blir alldeles varm när jag tänker på hur många fina människor man fått träffa genom att jag började blogga.
Jag hoppas det blir många fler möten!
Jag har talat snällt med solen precis :)

Gunnel: här är varmt och gott, alldeles precis så som svensk sommar ska vara.
Du får komma söderöver och hälsa på, du med!

Villa Nian sa...

Tack för en trevlig kväll :-)! Har idag gått omkring och småsjungit hela dagen! Tänk att Svedala har så mycket att erbjuda.

Linda sa...

Tina: tack själv!
Blev så glad för att ni kom.
Ja du, Svedala är mer än man tror :)
Hoppas vi kan få till något i veckan som kommer.

Tankevågor sa...

Men vad roligt att du har träffat Tina!!! :-)

Det är så fantastiskt det här med bloggvännerna som man fått eller hur?


VARFÖR ligger Skåne så himla lååååångt bort???! ;-)

Lena sa...

Ååå, så kul ! Lite lätt avis, nej väldigt avis är jag allt.

mossfolk sa...

Vad kul med besök på det där viset! Och vilken tur ni har haft med vädret!

Linda sa...

Londongirl: det var verkligen roligt!
Jag är ju ganska rikt lottad egentligen, tycker att jag har haft förmånen att träffa många av mina bloggvänner.
När kommer du?
En kram och sen är det som om man har känt varandra länge och det har man ju egentligen på ett sätt :)

Panter: nu är det längesedan vi sågs, när ska vi planera in nästa gång?
:)

Linda sa...

Mossfolk: men visst är du i Skåne nu? Eller har du hunnit hem igen?

Anonym sa...

Tackar...vem vet...men inte i år. I år bara är jag :O)