tisdag, juli 08, 2008

Lunchbesök


I trädgården, längst bort mot åkern, stod det här vackra djuret och tittade på oss.
Jag vet att de kan förstöra massor i trädgården, men det är den första jag ser inne hos oss och jag har aldrig märkt av att de förstört något så jag blev bara glad.

Under tiden jag skriver så nynnar jag på Bröderna Djup: "Vi bor på landet..."

Om ni klickar på bilden så ser ni att h*n har full koll på fotografen.





Men från landet ska nu den här bonntösen bege sig in till stan och sätta sig på en biograf tillsammans med Jenny. Vi tänker åka till New York några timmar. Det är SATC-filmen som ska förgylla vår kväll.

11 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilket fint besök och vilken mysig trädgård ni har. Så grönt och frodigt.
Veeet du vad jag gjort idag? Jo...köpt en Honungsros!!!
Och en ny New Dawn (tror jag ska ha den på taket.)
Och en till som Gunnel tipsade om som heter Bonica och är jättesöt!

Så nu har jag att göra. Skulle behövt ett plommonträd till den där rosen också förstås men jag får tänka ut nåt. ;-)

Ha det så kul i NY i kväll!!! Spana in alla klänningar och skor!
Kram

Elisabet. sa...

Här finns inga rådjur på innergården, inte ens en igelkott har jag sett.

Var lycklig över sånt fint besök, du!

cS sa...

Visst är de fina och vackra. Andra tycker nog det är bättre med rådjurssadel... :-) /Claus

Anonym sa...

Det är en hon :O) Tofsen saknas

Jag blev inte heller sur av deras besök då vi hade villa. Dom ansade häcken första åren...så det slapp vi göra. Sen knaprade dom blomknoppar men jisses...dom kom ju tillbaka så vad gjorde det. Visst är dom granna att se på.

Bettankax sa...

Så bra den kom på bild! Nu har jag både sett och nästan hört den.:)

Anonym sa...

Hej du!

Satt o kollade på din FB-sida, LL!! Tänk att vi har gått på samma gymnasieskola:-), inte undra på att vi e unika!

Bara en parentes i semestertider..........:-)!

/Filuren

Villa Nian sa...

Oj, en alltför vanlig syn i trädgården då jag bodde uppåt landet...och där åt dom allt! Men fina är dom det håller jag med om :-)

Anonym sa...

Tack för en jätte trevlig kväll och det var härligt att vara i New York i lite mer än 2 timmar :)
Vi får snart träffas igen!
Nu ska jag gå och nanna kudden. Sov gott!
Vi hörs :)

Kramisar

mossfolk sa...

Vilket trevligt besök. När jag bodde på landet kunde det tidiga morgnar stå sådana där och mumsa på äpplen från vildäppelträdet, bara någon meter från mitt fönster.

Linda sa...

Londongirl: hon var så vacker!
Men du, det där är ju vår "skräphörna"...
Det finns bättre vyer :)
Vad roligt att du köpt rosor, jag får skutta över till dig och se om du lagt ut någon bild!
Kan du inte annonsera efter ett dött plommonträd?
:)
Filmen var så mysig, en må-bra-film!
Kram

Elisabet: ja, jag var verkligen lycklig! Och hon stod så stilla och tittade på mig, säkert en halv minut om inte mer.
Vi har många igelkottar också! Och fladdermöss. Svalor. Ugglor. Myror. Spindlar. En DUM-katt som ska slåss med Selma. Och gråsuggor har vi också.
Kom på besök i djurparken när du vill :)

cS: jag tycker om det också, men då föredrar jag att inte tänka på det levande djuret...

Gunnel: tack, då vet jag vilken sort :)
Den här lilla damen åt inget, hon bara kollade läget :)
Och det är jag glad för :)

Linda sa...

Bettankax: haha, ja du var ju i luren när hon kom förbi.
Visst är hon fin?

Filur: haha! Ännu en sak som binder oss samman. Fast du var där lite före mig :)
Vet du, jag bodde alldeles utanför grinden, men jag var nästan alltid sist in i klassrummet ändå...
*rodnar*

Tina: det här är första gången jag ser en inne hos oss, jag har sett enstaka ute på åkern. Men aldrig att jag märkt att de tuggat i sig något. Vi få väl se hur det går i fortsättningen :)

Jenny: tack själv!
Vi får väl spana in en ny film som vi vill se :)
Hoppas nu allt går bra i Falkenberg. Hör av dig!
Kram

Mossfolk: det är inte klokt så nära man kommer dem egentligen, eller som de kommer oss.
Hörde på nyheterna om en älg som irrade omkring inne i Malmö.
Tycker så synd om djuret, för där passar de inte in i alla fall!