onsdag, juli 02, 2008

En eftermiddag


Solen flödade från en klarblå himmel.
Luften stod stilla mellan husen.
Utsikten milsvid.
Öresundsbron.
Köpenhamn fanns där till höger...











Bikini.
Badbyxor.
Filtar.
Bad.
Små runda bryggor.
Islatte.
Varma hundar.









Hungriga.
Pinnar.
Prat.
Skratt.












Kaffe.
Mer prat.
Mycket mer prat.
Ormar.
Möss.
Spindlar.
Fladdermöss [hon på bilden gillar dem!!!]
Sommarkväll.
Kyligt.






Sen kan man undra vad som fanns i mitt kaffe. Jag klarade inte av att läsa tidtabellen så vi kom till stationen en halvtimme för sent. Eller för tidigt om man väljer att se det positivt.
Nu hoppas jag att mitt sällskap för dagen är tryggt hemma igen.
Tack för en mysig dag Ellis.

12 kommentarer:

Lena sa...

Oj, det där känner jag igen! Härligt att sommaren äntligen är här.

Linda sa...

Panter: haha! Jag tänkte faktiskt på dig en stund där.
Det är välbehövligt för mig att få bloggbesök, då vet jag att solen kommer att visa sig från sin bästa sida :)

mossfolk sa...

Haha, så fort jag såg sushin tänkte jag på Ellis :)
Vilken härlig somrig dag ni verkar ha haft!

Tankevågor sa...

Ser så jätteskönt ut! Där skulle man varit med. :-)

Och du, jag gillar också fladdermöss. Har haft en i håret en gång.
Den klättrade in där och gömde sig från dagsljuset. In i mörkret och trasslade naturligtvis in sig.

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som ni hade en underbar dag igår! Härligt med sol, god mat och dryck och trevligt sällskap givetvis :)
Nu kör jag till Falkenberg för att jobba.
Kram

Anonym sa...

Tack själv! Det är alltid lika roligt!
Nu ska det inte ett dröja nästan ett år till nästa gång!
Kram!

Linda sa...

Mossfolk: ja det är bra med en "halvjapanska" när man äter sushi :)
Fast vi pratade inte så mycket med bitarna :)

Londongirl: varm, soligt, trevligt sällskap, prat och skratt.
Ja, du hade nog trivts :)
Men?? Är du också så där konstig?
Fladdermöss - hör du inte? Möss? Råttor?
Blä ;)

Jenny: åh ja, det var jättehärligt!
Jag såg ditt mail sent igår, men jag lömde svara... F´låt!
Kör försiktigt idag!
Kram

Ellis: haha, jag vet att det inte dröjer ett år - vi ses ju imorgon!
Kram

Tankevågor sa...

Konstig? Nä det stavas:

d j u r v ä n

;-)

kramelikram

Linda sa...

Londongirl: haha! Jaha, är det du är :)
KRAM

Annela sa...

Åh, god vän, god mat gott väder och Malmö. Vad kan gå fel?
Vi ses i morgon!

Linda sa...

Annela: ja, det blev en bra dag och imorgon får du träffa denna mysiga, rara Ellis :)

Anonym sa...

En liten minibloggträff. Vad kul...och ännu mysigare antar jag då vädret verka ha visat sig från sin bästa sida