måndag, oktober 29, 2007

# Det månatliga...

... är gjort.
Räkningarna alltså.
Och ett styck vattenlås är skurat.
(ofattbart att jag har hår kvar på huvudet...... Örk!)

Det har regnat i ett helt dygn och överallt är det stora vattenpölar som man skulle kunna hoppa i, om man ville.
Efter bestyren ovan så satte jag mig tillrätta med stickorna.
Bilden är från igår, men det har sett likadant ut idag.
Noll energi till något annat.
Harmonilampan jobbar för högtryck och när jag blundar låtsas jag att jag är hos min pappa.
I Afrika.
På safari i Tanzania...


13 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut!

Anonym sa...

Tror att jag måste skaffa mig en sån lampa och drömma mig bort, jag också. Kanske ses vi i Afrika? :)

mossfolk sa...

Riktigt mysigt ser det ut! Och safari i Afrika skulle jag verkligen verligen vilja åka på. Speciellt sådana här dagar.

Elisabet. sa...

Nu får jag nog se till att skaffa mig en sån lampa ... här är mörkt som i ..., ja, just det.

Lena sa...

Just en lampan står på önskelistan... I går gick jag inte utanför dörren, så eländigt var det.
Att betala räkningar är så trist, några tryck och vips är nästan alla pengar borta.
Här ser det ut att bli en hyfsad tisdag vädermässigt, hoppas det blir likadant söderöver.

Anonym sa...

Varje morgon mellan 06.30-07.30 har jag strålande solsken i mitt kök. Men inte en endaste gång har jag kunnat drömma och tro att jag är på stranden eller liknande. Vad gör jag för fel?? ;)

l*eva sa...

bettankax: Tack för att Du förberedde mig, inför min Harmonilampestund!!! (Så långt som till Afrika vill jag inte...det räcker så bra med s:a Frankrike)
Eller åtminstone en varm julimorgon hemmavid!

Vattenlåsen, tänker jag inte göra något åt, förrän LAMPAN finns i huset! Harmoney...*L*

Linda sa...

Ellis: ja, jag trivs precis där :)

Monica: lampan är bra, väl värd att införskaffa.
Vi får väl ses vid en oas :)

Mossfolk: jag skulle kunna åka var som helst bara jag slappd etta grå...

Elisabet: ja gör det, jag tycker det hjälper och mamma har ju haft en sådan i flera år.

Panter: jag har en kamera överst på min önskelista :)
Det gråa vädret var kvar i morse, men nu ser det lite bättre ut!

Bettankax: felet är att det är för tidigt på morgonen.
Det är bättre på kvällen :)

L*eva: du kan säkert ställa in lampan på södra Frankrike :)
Man kan nog åka vart man vill :)

Anonym sa...

Från säker källa har jag hört att om man använder lampan på kvällen kan den ge insomningssvårigheter pga man då blir "för pigg". Har du drabbats av denna bieffekt? Jag behöver all hjälp jag kan få för att piggna till på morgonen, därför använder jag mig av morgontimmen.

Anonym sa...

Låter rätt skönt med en sån lampa...att bara kunna drömma sig bort :O)

Du ser ut att ha det väldans skönt...men fasiken vad vatten ni har fått i år

Villa Nian sa...

Efter att ha rensat vattenlås får man mysa länge :-))

Linda sa...

Bettankax: jag har inte märkt av några sådan effekter.
Däremot skulle jag kunna ha den med mig överallt, dygnet runt.
Ögonlocken har blivit så tunga....

Gunnel: uppkurad i fåtöljen, tända ljus och raggisar, mmm, det är mysigt :)
Och vattnet tar aldrig slut :(

Tina: det var hemskt i vattenlåset, och du kan tro att det märks skillnad :)

Cattis sa...

Ser mysigt ut där du sitter och stickar. Har funderat ett tag på att skaffa mig ett litet stickprojekt. kanske ett par sköna sockar till mig eller ungarna.
Vad är en harmonilampa? lät trevligt!