tisdag, oktober 09, 2007

# En alldeles ljuvlig morgon...

Jag är minst av allt känd som en pigg morgonmänniska.
Jag behöver lugn och ro runt omkring mig när jag vaknar och helst ska jag slippa vakna av klockans alarm.
Det händer aldrig en vardag att jag vaknar innan klockan ringer.
Så idag, när klockan ringde extra tidigt, så var det alldeles mörkt ute.
När jag körde norrut genom Skåne möttes jag av en alldeles underbar soluppgång.
På marken lyste frosten alldeles vit och det var bara ett par plusgrader.
Då var jag glad över att vara vaken.

Jag har tillbringat dagen i Kristianstad på en av våra anläggningar där och när jag skulle köra hem tog jag en runda inom centrum.
Parkerade och strosade omkring i strålande sol och ljummen vind.
Då hittar jag en härlig garnaffär och frossar i garner som om jag vore utsvulten :)
Som tur är slipper jag köra 12 mil enkel resa var gång jag vill handla, man kan handla via nätet!!
Och vilka bra priser!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit in och gluttat lite på sidan och kan förstå att det nästan blev som en liten julafton för dig.

Här hade vi inte frost inatt...men det var lite kallt när jag var ute med hundarna vid 5-tiden i morse. Bara man kommer upp så har "morgonstund guld i mund".

Moster Mjölgumpa sa...

Då har du ju varit i födelsestad idag.
Jag har inte hunnit besöka det där nya Södertorg ännu. Det invigdes nog för en och en halv vecka sedan. Garn brukar jag inte köpa. Började sticka på en barntröja 1982, den är ännu inte klar!

Bloggblad sa...

Tack för länken! Vilka bra idéer jag fick! Fast jag härmas inte - går bara igång...

Jag köpte lite garn på Gotland, men har inte hunnit (läs:orkat) blogga om det än. Det tog på krafterna med en så intensiv helg. Men det kommer garnbild, var så säker!

Anonym sa...

Jag var också uppe extra tidigt i morse och reagerade över hur mörkt det var. Men jag missade solens uppgång.

Den fick jag ju se nu, här i din blogg ändå så... :)

Mildamakter sa...

Jag har hört talas om den affären i veckan och jag måste nog se till att åka upp och kolla. Det verkar vara en affär som man gärna åker till både en och två gånger :o)

Linda sa...

Gunnel: där var så fint och ljust och garner i mängd!
Det var verkligen julafton :)
Som sagt, bara jag får lie tid att morgna mig på i lugn och ro så är morgnar fantastiska!

Moster Mjölgumpa: jaså, där ser man.
jag ska dit imorgon också :)
Där var fint på Södertorg, lite kalt än, men ljusa och fina butiker.

Bloggblad: det är bara jag som härmar dig :)
Det är ju ditt "fel" att jag fastnat i sticket den här gången :)
Har gluttat lite på din Gotlandsresa och du verkar ha hunnit med en hel del.
Ser fram emot garnbilder!

Monica: bilden är tagen genom bilfönstret så den är lite kornig och motljuset så starkt.
Men det var vackert!

Mildamakter: ja, den måste du besöka, där var verkligen mycket garn och många fina uppstickade modeller.
Att hon som äger butiken är mild och rar gör inte saken sämre!

Villa Nian sa...

Skön känsla i bilden. Att där är motljus gör bara bilden mer intressant, Bra tycker jag :-)

Annela sa...

Vad mycket fint där fanns. Jag blev särskilt förtjust i den spetsstickade sjalen, den vita Triinu shawl hette den nog.

Annika sa...

ÅH, vilken morgon! En morgon "att spara". Härligt väder ni verkar ha nu :-)
Avis? JA!!

Linda sa...

Tina: jag körde när jag tog bilden så jag bara höll upp kameran och klickade några gånger, på de andra korten är horisonten vertikal :)

Annela: där var jättemycket fint!
Flera fina modeller som var uppstickade och snyggt skyltat och så naturligtvis - MASSOR av garn.

Annika: nu är det sådan höst som jag gillar, när det är mycket ljus trots årstiden.
Imorgon eftermiddag ska det tydligen regna så det gäller att njuta så länge det går :)

mossfolk sa...

Sådana här morgnar känns det som att det var värt att kliva ur sängen så tidigt...