torsdag, oktober 11, 2007

# En god vän

Halv nio steg jag ur sängen, utvilad.
En dusch och kläder och sen ner till kaffekokaren som Micke (gulle dej :)) hade laddat så det var bara att trycka på knappen.
Sen satt jag i lugn och ro och läste tidningen och åt frukost.
Under tiden gick Selma sin morgonrunda i solskenet utomhus.

Vid halv elva satte jag mig i bilen och styrde mot Ystad.
Egentligen skulle jag kommit iväg tidigare så att jag hade hunnit säga hej till Elisabet, men nu blev det inte så.
Men vi ska ju ses på lördag så jag får vänta med kramen till dess.
Hämtade upp Ellis och så promenerade vi omkring på Ystads härliga gator i lugn och ro.
Lite garn fick jag med mig :)
Sen blev det lunch på Bokcaféet och vi njöt av god mat och mysig miljö.


Efter lunchen blev det ett besök på Möllers Bageri och där inhandlades två g i g a n t i s k a maränger :)
Hela eftermiddagen försvann i ett nafs (precis som marängerna) och vid halv sju styrde jag kosan mot Svedala igen.
Damp ner i fåtöljen och kände stor glädje över vår härliga dag.
Tack Ellis för idag!

Nämen titta! vad är det för några snyggingar???


:)

Imorgon är det jag som går på bloggrunda, har inte hängt med riktigt känner jag...
Det gäller att utnyttja sina lediga dagar på rätt sätt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var verkligen en toppendag!! :-)

Bloggblad sa...

Så mysigt. Hösten verkar inte ha kommmit så långt hos er som här. Det är svinkallt idag och jag ska dra en gammal filt över mig och lägga mig för att sova middag. Slutar redan vid 11 på fredagar, känns nästan som ledigt nu när allt är inhandlat och klart.

Ha så kul på lördag! I morron är det visst, ja...

Linda sa...

Ellis: :)

Bloggblad: än så länge så finns det löv kvar men inatt har kvicksilvret varit långt nere.
Att sluta 11 på fredagar, det skulle jag kunna vänja mig vid ganska fort :)
Det kommer säkert flera rapporter från lördagen, och det är det redan idag :)