söndag, oktober 28, 2007

# Söndag

Igår var det 79-års kalas, det tar på krafterna :)
Sov länge och ändå var klockan knappt nio när jag klev in i duschen.
Det är skönt att ställa tillbaka klockan, det borde vi göra oftare.
Nu är huset städat, nåja halva i alla fall och tom Selmas låda är skurad efter allt skitprat häromdagen.

Utanför fönstret blåser det kalla vindar och allt går i gult och rött.
Koftan är färdig och jag ska börja på ett nytt projekt.
(ja, det kommer en bild senare)
Har en hel del beställningar som väntar så det är bara att ta tag i dem.
Börjar närma mig slutet av boken, det är hela 20 skivor att lyssna igenom, så jag får nog timmarna att gå :)

Allsvenskan avslutas idag men jag har bestämt mig för att stanna hemma.
Idag är jag ingen snäll supporter.

9 kommentarer:

Anonym sa...

eftermiddagsfika?

Linda sa...

Japp, när kommer du?
Jag vill ha en stooor maräng, eller någon annan go kauga :)
Ordnar vi eller du?

Anonym sa...

Jag fixar, precis tagit ut från ugnen! Kommer nån gång mellan 14 o 15. Okej?

Anonym sa...

Åååå, jättemaränger! Gött! =)

Ser fram emot bild på koftan!

Linda sa...

Bettankax: du får komma precis när du vill :)
Glöm inte stickor och garn!!!

Ellis: fast det blir nog inte maräng, det blir något från mammas hemgaberi :)
Jag får väl se till att ta en bild av koftan, men ärmarna blev för långa :(
Jag tog i som sjutton för att de inte skulle bli för korta och jag fick så jag teg...

Anonym sa...

...då ses vi om ett tag! :)

Anonym sa...

Det låter lika gött det. :-)

Men du kan ju alltid sticka om ärmarna! eller sticka om en del av dem i alla fall, du behöver ju inte repa upp hela.

Elisabet. sa...

Oj,nu blir jag sugen på Milanokaka.
Går till Möllers bums!!
Hälsa din härliga mamma!

Linda sa...

Ellis: jag får se om jag orkar plocka upp dem, kanske kan jag göra det nedifrån... Har ju stickat ihop dem upptill så det känns lite krångligt.

Elisabet: Elisabeth d.ä hälsar tillbaka :)
Blev det någon Milanostång?