onsdag, oktober 31, 2007

# Zzz...

Dagarna går in i varandra.
Livet rullar på trots att jag är trött.
Trots att jag saknar ork.
Det är höst och LindaLotta mår som hon brukar.
Nästan.
Lite mer gnista finns.
Allt känns inte hopplöst.

Jag är bara så förfärligt trött. I skallen.

Vi har länge pratat om att måla om, köpa ny soffa och ny fåtölj.
Kanske en ny tv, en platt sak som nästan försvinner in i väggen.
Tv är en ful detalj. Mycket ful.
Nu börjar det nog närma sig att vi ska ta tag i detta.
Puh.
Men jag vet, att sätter jag bara igång så finns orken där.
Den är bara väl inbäddad just nu.

5 kommentarer:

Lena sa...

Jag veet, visst är de segt.
Jag måste hålla i gång hela tiden annars blir jag sittande.

Att kika på möbler är ändå rätt kul.

Linda sa...

Panter: vi vet på ett ungefär vad vi vill ha, men när jag väl sätter igång så vill jag få allting klart med en gång :)
Synd att plånboken inte tillåter det riktigt... :(

Bloggblad sa...

Jag har tyckt att jag varit ovanligt pigg den här hösten, men nu när jag är ledig och unnar mig en del slappande, upptäcker jag att jag nog är rätt trött. Jätteskönt att få tillåta sig det. Ska tända en brasa nu. Har i alla fall hasat runt med både dammvippa och d:o sugare. Känt mig Duktig.

Anonym sa...

Jag tror att det är många som känner som dig nu. Jag är också lite låg nu...men vet inte om det beror på hösten. Visst är det så att vi saknar ljuset...men tänk så skönt när nyåret har passerat...du då ljusnar det snart. Tiden går fort och vi är snart där :O)

Linda sa...

Bloggblad: jag har klarat mig ovanligt länge den här gången, vi hade ju några veckor med jättefint väder.
Men nu är det så grått och blött. De hotar med snö nästa vecka!

Gunnel: nu är det ju grå höst på riktigt och den tär på psyket.
Men tiden går väldigt fort ändå, fattar inte var oktober har tagit vägen.
Om en månad är det adventstid...