måndag, oktober 01, 2007

# Det är...

... oktober nu.
Och jag är nannig i ögat.

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så skönt om det bara gällde ögat... hela min kropp skriker efter tevesoffan... för sova så här dags får den INTE.

Anonym sa...

Här är en till...

Sitter och försöker sätta ihop meningar på japanska och allt mina ögon vill är att zzzzz, trots att det är så roligt.

Ide, kanske?

Kollektivt ide i nån mysig stuga lååååångt bort från allt? =)

Linda sa...

Bloggblad: det är hela kroppen nu, har varit ute varit ute och snabbgått en timme.
Det är värdelöst att somna nu, då blir det samma visa imorgon.
fast det blir det nog ändå, jag är en höst-trött människa....

Ellis: jag satte mig för att lyssna på en bok efter promenaden och kände hur ögonen föll ihop så jag var tvungen att sätta på kaffe.

Kollektivit ide tycker jag låter jättemysigt och tänk att få äta upp sig inför vintern :)

Villa Nian sa...

Är osså nannig i hela kroppen...såååå nannig! Istället för promenad när jag kom hem så kröp jag ner hos två av mina killar :-)

Gillar tanken på att äta upp mig och gå i ide!

Annika sa...

Första oktober ja, och inte tillstymmelse till höst. Törs väl knappt skriva att jag längtar till kyla, gråhet och regn...(men OK, jag skriver det ändå)...
Hoppas "nannigheten" ska gå över...

Anonym sa...

Nanning...vilket gullig ord.

Linda sa...

Tina: jag tänker jättemycket på dig och dina kattpokjar nu när jag sitter och ser "Hitta Hem".
Det lät mycket mysigare än promenad, att mysa med fina kattpojkar.

Annika: här är det höst i ordets rätta mening. Blött, fuktigt och grått.
Du får så gärna lite av det gråa :)

Gunnel: jag visste inte hur skånskt ordet var, men flera av er förstod ju :)

Tankevågor sa...

Jag är också så otroligt nannig i hela kroppen . Det känns som om jag skulle kunna somna i vilken vrå som helst bara jag fick. Ide låter inte alls dumt....bara jag fick ta med mig en varm gosig katt eller valp eller så...

Nannig är ett ord som jag vet att vi har här med. :-)

Klockan är tio och den här nattugglan är grusig i ögonen.
Kram

Linda sa...

Londongirl: när det är grå dagar så känns det som om man knappt vaknar och kommer igång.
Hela jag är seg som en geléråtta.
Klart att våra gosiga djur skulle följa med i ide, de klarar vi oss inte utan :)
Och nu är det en halvtimme senare och jag ska bege mig mot ovanvåningen och sängen.
Kram

Anonym sa...

Nannigt här också! Förlåt för att jag inledde dig i frestelse. Sov gott!:)

mossfolk sa...

Nannig har jag med hört flera gånger. Om det beror på att halva jag är skånsk eller om det faktiskt finns här vet jag däremot inte...

Linda sa...

Bettankax: vilken frestelse?
Nu hänger jag inte med....

Mossfolk: det är nog inte alls skånskt, det är ju flera som vet vad det är :)
NU är det tisdag och lite bättre :)