söndag, oktober 07, 2007

# Och så försvann helgen i ett nafs, ändå...

Efter fredagens ofrivilliga sanering inomhus ägnade vi lördagen åt höststädning i trädgården.
Sommarmöbler bars in, pelargoner sanerades från djur och bars in, utblommade blommor rycktes upp, blomlådor och krukor tömdes och skurades osv.
Tyvärr är gräset lika högt som innan då gräsklipparna (ja, vi har mer än en, till ingen nytta) inte vill fungera.
Det finns mer kvar att göra men vi kom en bit på vägen och det var underbart väder.

På kvällen var vi på 80-tals fest och dansade halva natten med härliga vänner.
Lite äktenskapsmäkleri hann vi också med :)
Åh vad jag håller tummarna för dem :)

Idag har jag sovit.
I många omgångar.
Sett på tv, fotboll.
Sovit igen.

Nu ska jag ta tag i livet igen.
Sängarna behöver renbäddas, ett par maskiner tvätt hinner jag nog med.
Men först middag och sen en promenad.

Imorgon är det dags för en ny vecka.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad skönt att få så mycket gjort. Maken kom hem med ett lass pelargoner från ön förra helgen. De står ute på takterrassen nu. Men det börjar bli hög tid att ta hand om dem. Brukar du ta sticklingar nu på hösten?
Många gör det för att de inte ska ta så stor plats och klipper ner moderplantorna.

Anonym sa...

Låter som en bra helg. Kanonväder, som jag njutit av detta! :)Jag har två sorters pelargonier till dig. Tror inte du har dem innan..? Nu Sopranos och sen säng, säng, säng!

Linda sa...

Londongirl: jag har inte sparat pelargoner innan, men i år fick jag så många fina så det var inget snack om att jag inte skulle förska spara dem.
Jag har tagit in dem, satt dem i ny jord och nya rena krukor.
Säkert tvärtemot vad man ska men jag vill att de ska blomma vidare hela vintern!
Två av dem fick jag ta sticklingar på för de var överfulla av löss och spinn.
Vi får väl se hur det går.

Bettankax: helgen blev bra till sist :)
Tar du in pelargonerna? Jag vill avhärda dem så fort som möjligt för nu väntar några kalla nätter.
Sov gott sen! Kram

Lena sa...

Det ser ut att bli en fin början på veckan rent vädermässigt så mitt enda måse de närmast dagarna är att insupa ljus. Sedan finns det ju en massan andra måsten och borden, men de struntar jag nog i i alla fall när solen skiner. Hoppas att du får en fin vecka och att du hinner ut i solen.

Linda sa...

Panter: klart du ska släppa alla måsten och borden, när det är fint väder måste man ut i solen, så är det bara!
Jag är ju ledig på torsdag, ska träffa Ellis, och då ska jag bara njuta av dagen :)