måndag, juni 29, 2009

10 minuter

De där förvärkarna har nog övergått till värkar och det är tio minuter emellan.
Just nu sitter jag som bäst och funderar på om jag ska ringa och höra med förlossningen hur de tycker att jag ska göra.

Jo, jag ringer dem.

UPPDATERING: jag ber om ursäkt för att jag inte svarar er individuellt, men jag orkar faktiskt inte. Men jag läser alla era kommentarer och är glad över att ni är med oss!
Jag pratade med en gullig sköterska på förlossningen och vi kom överens om att jag skulle avvakta hemma, dels till värkarna blivit kraftigare och dels till de kom tätare om inte vattnet går förstås.
Jag vet inte hur man ska förklara smärta, det är ju så individuellt, men så länge man själv står ut så är det nog inte dags ännu.
Det är fortfarande ca tio minuter mellan värkarna, men de börjar bli kraftigare. Och det är inte jättemysigt...
Jag har precis tillbringat tre kvart i duschen och det var däremot inte alls dumt!

På återhörande.

17 kommentarer:

Ellis sa...

Haha! Alltså, du måste vara världens coolaste förstföderska!

Jag hade åkt in, punkt slut. :-D

Kraaaaam!

Annela sa...

Nu kan hon få komma när som helst! Den vanliga vägen...säg till henne det...att sluta konstra...

mossfolk sa...

Haha, ja, jag håller med Annela. Fast byter ut henne mot honom... Nu dröjer det inte innan vi får veta!

Hedgren sa...

Jepp, nu är det dags för HENNE att komma!

Jenny sa...

Det verkar som Pyret snart har tänkt att komma till världen :)
Äntilgen!
Jag håller tummarna! Allt kommer som sagt att gå hur bra som helst!

Kramisar

Mildamakter sa...

Det är alltså (äntligen) dags...WOW!!!!! *stor kram*

Tankevågor sa...

Tänkte väl det att Pyret inte ville vänta till i morgon och bli vänd på! :-)

H*n är på väg! :-))

Jag tror som Mossfolk att Pyret är en kille men vi är inte många som tror det verkar det som.

Lycka till nu!!!
KRAMAR I massor från oss ute på ön!

Lena sa...

Spännande. Tänk så många bloggmostrar Pyret kommer att ha.

Ellis sa...

Men vännen, det är knappast någon som väntar sig att du ska svara var och en i det här läget! :-)

Vi är bara så glada så glada och sitter här och hejar på! :-)

Andas iiin, andas uuut... =)

Kram kram kram allra finaste!

Susanne sa...

Lycka till! Jättemycket!

Lena sa...

Jag tror också som Mossfolk och Londongirl, snart så...

Tankevågor sa...

Angående din uppdatering: STRUNTA I oss nu! :-)) Inte behöver du be om ursäkt för att du inte svarar oss, kära knasluva! Känn bara att du har vårt stöd...

Jag och maken här ute på ön tänker på er nu!

Hälsa Micke och kram till er båda!
Från oss.

Annela sa...

Ja, nu blir det snart...tänk i morgon kanske ni är föräldrar - så coolt!

Mian sa...

Lycka till nu och ta hand om dig ordentligt - och åk in NU!

Ellis sa...

Swoosh - nu har jag stickat en halv socka, i racerfart. Snacka om att man är taggad! :-D

Ooo detta är så spännande!!

En junibebis! =)

mossfolk sa...

Men du, angående uppdateringen, tänk inte på oss!

Jag hoppas förstås att det inte dröjer alltför många timmar innan nybliven mormor kan komma med rapport och besked :)

Maggisen sa...

Spännande! Hoppas det går bra och att du inte behöver vänta alltför länge innan du ska åka in och innan bebisen är född!