söndag, juni 07, 2009

Undersökning!

Det är valdag idag. På mer än ett sätt.
Om man går efter tidtabellen så är det 17 dagar kvar tills Pyret kommer att visa sig och vi får veta vem det är som har haft mitt högra revben som favoritställe att pressa rumpan mot.
Nu har ni börjat gissa till höger och vänster och här är minst två synska madamer i sällskapet, en drömmer om både förlossningar och kön och den fjärde har helt sonika bestämt vad det är för kön!
Nu har jag lagt in en undersökningstuta här till vänster och jag hoppas att ni vill vara med och rösta :)

Jag har lagt slutdatum på onsdag, kl 20:00. Jag vågar inte vänta längre.
Jag trodde nästan det var dags i natt. Mådde fantastiskt illa och magen värkte värre än någonsin. Men det var nog bara en förvarning/föraning om vad som komma skall. Både Pyret och jag är nya på det här...

17 kommentarer:

qi sa...

Det är inte så lätt när man är ny att veta när man ska göra entré... ;-)

qi sa...

Och det blir en flicka, nu har jag röstat..

Linda sa...

Qi: helt riktigt, ingen av oss vet hur det går till riktigt :)
Du är inte ensam om att tro det hittills :)

Humlan sa...

Nä, det är nog inte lätt att veta när man är redo för den stora ljusa världen, men till slut blir det ju lite trångt...
Jag tror också att det blir en flicka.

Tankevågor sa...

Jag tror att Pyret är en pojke....och om det är en flicka är det jättehäftigt för då är det absolut första gången jag har fel. :-))

Mildamakter sa...

Det blir en tös, helt klart!

Hedgren sa...

Pojke!







(och jag har SÄLLAN rätt!!!)

l*eva sa...

Pojke!

Med reservation :)

Annela sa...

En liden gräbba - såklart - och hon kommer när hon är redo...kanske idag eller om tre veckor...ingen vet

Bloggblad sa...

Som en barnmorska sa till mig när jag frågade vad hon trodde: Jag tror att det är ett barn. (Då visste jag inte att hon förgäves väntat på barn själv i många år och säkert tyckte det var en lyxfråga.)

Men så fort man sett barnet, är det så himla självklart vilken sort det är.

En flicka tror jag ändå att det är.

Christina sa...

Jag vet inte om mitt minne stämmer riktigt, men som jag minns det så har Nitka gjort en skämtteckning där man ser stallet,krubban och de tre vise männen.

Ut ur stallet rusar en liten kotte och skriker upphetsat:
- Det blev en flicka!

Så jag röstar på en liten flicka :)

Elisabet. sa...

Ja, eftersom jag är van att vinna (kommer madame ihåg en viss fågeltävlan ...?), så lita på mitt ord, jag har sett i spåkulan och helt klart: Micke får en liten kille att träna fotboll med.

mormorkax sa...

Nu har jag också röstat! :)

Lena sa...

Röstat har jag: pojke.

Sista gången jag gissade hade jag i a f rätt :)

Mian sa...

...och nu har även jag röstat.
Jag har gåvan! jag drömde ju i mars att jag skulle få hyra det där sommartorpet i år - och så rätt jag fick.

Det blir alltså en ......
nej, jag berättar inte - då blir det inget spännande :-)

Linda sa...

Till er alla!
Tusen tack för att ni är så flitiga, det är jätteroligt :)

Jag har själv ingen känsla och om sanningen ska fram så spelar det ju ingen roll, det vet vi allihop, det är bara en rolig grej!

När någon frågar om vi vet vad det blir, det är faktiskt en av de första frågorna, så svarar jag:
"En unge" - vår unge :)

anna of sweden sa...

Nu har jag också gissat.
... på ... en ... flicka ... :)