fredag, juni 26, 2009

Fredag.

Fredagar är vanligtvis härliga dagar så nu tänker jag se till att den här också blir det.
Jag ska se till att få städat nu på morgonen innan det blir för varmt, handla och försöka slumra en stund vid lunchtid. Sov bara dryga två timmar i natt så jag kan behöva det.
Sen tänker jag slänga mig i solstolen och läsa och äta glass, liksom förbereda mig mentalt inför kvällens drabbning :)
Klockan 18 är det spännande fotboll!

Och Michael Jackson är död.
Eller är han nu det?
Eller blir det som med Elvis?

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ja det är skönt att det är fredag. Idag är vår båt klar som varit på varv så nu ska jag ut igen till ön.

Jag gör som du...försöker fixa, städa osv på morgonen innan det blir för varmt. Sen får det bli bok, sommarradio och korsord i skuggan under parasollet.

Ha en skön dag!

anna of sweden sa...

Nu får Pyret snart komma. Jag kan ju inte rusa in till mamma och pappa varje morgon och kräva att få låna datorn för att "kolla läget". Eller ... jo, det kan jag nog! ;)

Ha en skön dag i solen.

Blir det livefotboll eller i TV-soffan?

På något sätt skulle det inte förvåna mig om Pyret väljer att göra entré mitt i matchen. Bara för sakens skull, liksom. :D

Kramar!

Linda sa...

Londongirl: åh vad skönt att den blev färdig till helgen så att ni kommer ut till er ö!
Visst får man pausa lite i städandet??
Ha det gott vännen!

Anna: det är faktiskt bara en dag över tiden så vi får nog ge oss till tåls lite till :)
Det blir fotboll på tv eftersom de spelar i Göteborg, så långt hade jag inte vågat åka :)
Jag försöker planera in lite småsaker för att liksom lura igång Pyret men än så länge har det inte funkat :)
Kramar

Humlan sa...

Jag hade tänkt fixa lite nu på förmiddagen, men jag har suttit i telefon och vid datorn hela tiden...

Ha det skönt i solen sedan!

bettankax sa...

Låter som ett bra upplägg av dagen!:)
Här jobbas det som bara den..mycke som ska ventileras innan helg och kommande semestrar. Vojnevojne!
Inget Lundalunchbesök inplanerat idag då?? ;)

Mian sa...

Den kanske fungerar på riktigt den där räknaren??? Att den liksom verkligen kan veta när Pyret skall komma :-) Direktkontakt från webben/bloggen till en högre makt.
3 dagar kvar i så fall, ser jag just nu.

Linda sa...

Humlan: nu är det färdigt inomhus, handlingen återstår och det känns ju så där, måste jag erkänna...
Är trött och varm.
Men skam den som ger sig, det kommer att kännas toppen efteråt!

Bettankax: är helst slut egentligen efter städningen men jag ska bara andas lite innan jag piper iväg till Ica. Sen är det fredagsmys som gäller för hela slanten men tyvärr ingår där inget Lundabesök...

Mian: om det är så är det nog dags att skära ner på webuppkopplingen för min del :) Ska det styra livet in i minsta detalj blir jag rädd :)

Mildamakter sa...

...och nu åker vi till Österlen så nu kniiiiper du tills på söndag...eller?? ;o) *kram på sig*

Linda sa...

Milda: ånej, menar du att jag måste det??
Jag tänkte ju att det kunde vara dags nu i helgen :)
Kram och ha det så skönt!