tisdag, juni 16, 2009

Back in business!

Åh vilken lycka det är att vara i kontakt med omvärlden igen.
Egentligen är det fullständigt sjukt hur påverkad jag blir av ett icke fungerande modem. Hur mycket jag än skäller och gnäller på leverantören så är det inte deras fel, den här gången heller.
I julas grävde kommunen av ledningen och den här gången har någon helt sonika kört rakt in i teleskåpet! Vilket övergår mitt förstånd då det står ett par meter in från vägkanten.
Hela dagen har det suttit gubbar inne i skåpet och försökt reda ut virrvarret av trådar, och se de lyckades!!

Kvällen har som sagt tillbringats på Malmö New Stadium, som den heter under U-21 EM. Och vilken underhållning vi bjöds på! Det var jättehärligt med ett landslag som kan något som A-landslaget inte kan, nämligen att göra mål.

Tidigare idag var jag en sväng på jobbet och käkade midsommarlunch med arbetskamraterna.
Det kändes som om det var så längesedan jag var där och ännu längre sedan som jag jobbade. Jag har nog kopplat av fullständigt.
Med mig hem hade jag en fin sommarpresent från min chef, strandväska med badlakan och solkräm :)

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

De där gubbarna kan väl parkera där i det där skåpet så att de är på plats till nästa gång?

Sååå roligt med fotbollen! Det är så kul när det blir många mål. :-)

Men hur jag än glodde såg jag inget randigt. ;-)

Linda sa...

Londongirl: jag är så tacksam för att de löste det idag, var rädd att det skulle dra ut på tiden bara för att det är midsommarveckan.
Fick sms av Bettankax där hon skrev att hon såg oss.
(hon ville så gärna se oss så hon inbillade sig det :))

Elisabet. sa...

Härligt att det löste sig!

Numera överlever jag förstås även om det strular, men man blir så FRUSTRERAD.

Villa Nian sa...

Låter som du ska ha en lugn och skön sommar :-)

bettankax sa...

Tack! Min nyfikenhet stillad över vad det var som du skulle hämta på jobbet. Presenter tycker vi om! ;):)

Linda sa...

Elisabet: det är väl klart man överlever, det blir bara så tomt :(

HusEtt: tanken är att jag ska ha ett helt år!!
:)

Bettankax: japp, det gör vi verkligen :)
Det tror jag aldrig jag blir för stor för :)