tisdag, mars 24, 2009

Bröllop, fotboll eller kalas kanske?

Fick en länk idag om det kommande bröllopet som ska gå av stapeln den 19 juni nästa år. Det kungliga ni vet.
Samtidigt kan det hända sig att Sverige spelar fotboll. Jag fick frågan om vilket val jag skulle göra. För mig är det egentligen inget val, jag behöver inte fundera en sekund. Kungligheter i all ära, men att sitta och titta på ett bröllop på tv... Nä, det är inte min melodi.

Men så kom jag på, att jag kanske firar en 1-åring då.
Tanken är svindlande.

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Vilken häftig tanke!!!

Tankevågor sa...

Svindlande tanke men så kan det ju vara...om Pyret väljer att komma just den dagen.
I vilket fall som helst väljer jag också fotbollen....helt klart. :-)

KRAM

mossfolk sa...

Nä, jag väljer bröllop före fotboll... fast troligtvis inget av det :)
Ettårsfödelsedag är ju en alldeles underbar tanke!

Anonym sa...

Väljer kalas! Eller barnvakt så föräldrarna kan kolla match i lugn o ro! :)

Linda sa...

Hedgren: visst är det?!
:)

Londongirl: oavsett vilken dag det nu blir, så är det i närheten av just den dagen...
Men det blir fotboll här med, Pyret ska invigas tidigt :)
Kram

Mossfolk: kunde ana att du skulle välja bort fotbollen, men det finns säkert så mycket annat som pockar på din uppmärksamhet :)

Bettankax: bra, nu finns det på pränt!

Bloggblad sa...

En ettårig fotbollsspelare?

Vårt barnbarn hette Zlatan som arbetsnamn, och alla trodde det skulle bli en fotbollsspelare (herrarna i familjen alltså!) Tji fick dom - en liten docktjej som älskar rosa och bara vill sjunga... hehehehe...

Bloggblad sa...

Själv väljer jag bröllop. Utan tvekan. Med champagne... (eller nåt billigare)