tisdag, mars 10, 2009

Säng, säng, säng... Sova, sova, sova... Säng, säng, säng...

Det här med ny säng.
Det är ett kapitel för sig.
Först har man provat ungefär en kvarts miljon olika varianter, och det är ju superenkelt att känna efter i en butik med fullt av okända människor runt omkring, som ibland tom väntar på sin tur att få ligga in sig.
Sen får man hem åbäket. Och tungt är det. Och bära får jag inte. Men envis som jag är så bär jag lite ändå.
Sen fattades det lite och det hämtade jag idag. Eller jag fick betala för det.

Men sängarna är underbara!

Det som är jobbigt är att vi har bytt sida. Dvs jag sover i fel sida av sängen nu och det är ju så knepigt. Första natten vaknade jag flera, flera gånger och undrade var jag var. Och i natt har jag ju hunnit med både det ena och det andra...
Att ett sovrum kan se så annorlunda ut bara för att man har flyttat sig en meter, eller så.

Men jag säger det igen, sängarna är underbara!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt att det känns som om man inte är hemma för att man sover på ett litet, bara litet, annorlunda ställe.

Hoppas att du kommer att sova bättre i natt och inte vara så aktiv. :)

Linda sa...

Monica: helt otroligt vilken vanemänniska man är, men nu tänker jag sova som en sessa i fortsättningen :)

Christina sa...

Bytt sida i sängen eller bytt sida i rummet?
Jag läser och läser och får ingen rätsida på det.

Om det är i sängen - varför har du då bytt sida?

F'låt en okunnig med tjock mage utan någonting i.

Linda sa...

Christina: haha, jag är nog luddig :)
Vi har bytt sida i sängen, just pga innehållet i min mage :)
När bebisen är här så kommer det att finnas en liten spjälsäng och den får plats på den sidan där jag nu ligger.
Lika bra att börja vänja sig tänkte jag, och det var nog tur :)

Christina sa...

Aha, då ramlar poletten ned :)

Linda sa...

Christina: det är kanske dags för mig att bli lite tydligare :)