lördag, mars 21, 2009

Igår var det vårdagjämning - så här firade jag!

10 kommentarer:

Lena sa...

Så fint! jag ska nog plantera lite till... men jag väntar nog en vecka. Det ska ju komma ett bakslag...

Linda sa...

Panter: ånej, inte bakslag!!
Färgerna är så välkomna nu, inte mer snö och kyla...

Anonym sa...

Å så vårfint!

Linda sa...

Bettankax: har du vårat?

Tankevågor sa...

Jättefint! Jag vill också ha ute på taket nu men det är kallt här på nätterna....kanske om jag letar fram sån där täckväv...tror jag har det någonstans.

mossfolk sa...

Ååååå!!! Jag stod och tittade på tomatfröpåsarna härom dagen. Men insåg snabbt att utan balkong är det nog en dålig idé.
Så fint du har gjort!

JULIEK sa...

Har du virkelig blommor ute nu? Vi har 0 grader och ennu snø, så det går inte her ....sukk....

Linda sa...

Londongirl: penséer är så tåliga så jag tror nog att de klarar sig hos dig också.
Men täckväv gör säkert susen men det är ju så träligt att hålla på så. Det är jag alldeles för lat till...

Mossfolk: men har du ingen balkong nu? Åh, du som hade så fina tomatplantor i fjol...
När vi bodde i lägenhet för hundra år sedan, utan balkong, så odlade jag ändå. Eller jag försökte, men det var lönlöst... Upp kom dem, men sen blev det liksom inte mer.

Linda sa...

Julie: ja, vi har blommor ute nu :)
Både i rabatterna och i krukor.
Jag bor så mycket längre söderut så här är ju barmark och några plusgrader.
Men det är inte varmt...

anna of sweden sa...

Åh, vad fint det ser ut. Det finns så mycket snygga krukor i Sverige. Det saknar jag här!