lördag, mars 14, 2009

Den stora portdagen!

Det är den stora portdagen hos Christina och självklart hänger man på.
Och vi är hur många som helst. Hos Christina finns massor av länkar till fina portar.
Jag trodde i min enfald att jag skulle få till fantastiska bilder, men jag tycker nästan att man blir sjösjuk för jag har lutat kameran lite hit och dit.
Skyller på en vild bebis... :)

Tillbringade dagen hos min mormor och eftersom det var morfars födelsedag idag så var vi på kyrkogården och gjorde fint på graven.
Och där fanns några portar att föreviga, men sen tog det slut...




På bilderna syns det inte, men idag har vi haft vår! Redan i förmiddags var det 8 grader och solen värmde så gott!

4 kommentarer:

Lena sa...

Kyrkportar är verkligen majestätiska och allvarliga på något sätt. Mina kort blev också snea och vinda. Jag har då inget alls att skylla på.
Även om det inte syns att det var sol, så är det ju helt klart vårljus.

Linda sa...

Panter: jag orkade inte redigera och ordna till dem så att de blev raka.
Kyrkporstar är ofta väldigt fint dekorerade. I Milano finns det fantastiska portar på Domen tex.

Tankevågor sa...

Portar är tydligen snea och vinda helt enkelt. För så blev det för mig med. ;-)

Kul att du hängde med på temat.


Kyrkportar är verkligen i en klass för sig.

Linda sa...

Londongirl: ja men så är det naturligtvis, det är portarna som är sneda!!