måndag, mars 09, 2009

Uppenbarelse!

I morse när jag vaknade i min nya säng(!!!) så var världen vit, inte av snö, men av frost.
Suck.
Nu ska ju våren och värmen komma, sådana här bakslag vill vi inte ha.
På väg mot jobb, efter att jag skrapat rutorna, mötte jag ett helt gäng med gäss som kom flygande från söder.
Jag och fåglar är ingen vidare bra kombination, men just idag så pirrade det till i magen.
De kommer ju med bud om vår!!

Och när jag sitter där och småler så bryter solen igenom molnen och träffar mig i ögonen via backspegeln.
I morgondiset och med en tjockt grå himmel så färgades hela världen i speiatoner.
Det var så vackert.

Så, färdigflummat!

6 kommentarer:

l*eva sa...

lindisen: Inte alls så flummigt, tycker jag!
Varje Vår är lika otroligt fantastisk...bakslagen är ju inte så kul, men...utan dem...så är ju våren inte VÅR!
Själv sitter jag och myser inne...tittar ut mot balkongen- och mitt lilla fågelhus...håller på och och bebos av ett kärleksfullt blåmespar! Trots allt bara +1 grad! Så vårrusig kärlek...gör mig lycklig!

Humlan sa...

Vilken härlig start på dagen och veckan och den där härliga känslan av att man börjar ana vår... den gör att jag står ut med vintern.

anna of sweden sa...

Flummeri, flummera, flummeralla. ;)

Usch, jag och fåglar är inte heller någon bra kombination. Men jag gillar dem på avstånd och jag tycker om ljudet av dem. Men burfåglar ... som släpps ut ... och susar över huvudet på en ... eller i värsta fall försöker sätta sig på en ... Brrrr.

mossfolk sa...

Nej, det där var väl inte flum utan en perfekt beskrivning av vårkänsla. Igår snöade det mest hela dagen här och idag är det slask slask och mera slask.
Nu vill jag också ha vår!

Och så härligt med ny säng! Min håller på att gå i bitar så det skulle verkligen vara något att investera i... sen... när det finns något att investera med :)

Tankevågor sa...

Inte alls flummigt bara så härligt och så mycket "här och nu"-känsla.
Längtar också efter våren men man vet ju att den här månaden är oberäknelig...

HUR SOV DU I DEN NYA SÄNGEN? Hoppas den var skön!?

Kramis

Linda sa...

L*eva: det är för väl att du fattar :)
Sådana där små fåglar kan jag titta på, på avstånd och tycka är fina.
Jag matar ju tom dem hela vinterhalvåret :)

Humlan: mmm, jag kände mig riktigt glad och satt nog och log för mig själv i bilen :)

Anna: :P
Fåglar är odrägliga djur! Äckliga fötter och den där konstiga grejen de har ovanpå näbben, blä1
Men en koltrast på avstånd är vacker att lyssna till!

Mossfolk: ingen snö här i alla fall och hela dagen har badat i solljus, så otroligt härligt!
Och fåglarna sjunger som aldrig förr. Vi tar ett steg varje dag nu!

Londongirl: precis så tänkte jag i morse, när jag satt där och log i bilen. Att jag var glad över att kunna vara glad, här och nu :)
Sängen ja...
Det får nog bli ett eget inlägg om den saken... :)
Kram