torsdag, mars 19, 2009

Lipsill - jag??

Jaha, känslan är likadan idag.
Det gör ont!
Men, det är kanske bara växtvärk när allt kommer omkring. För magen växer... För varje dag tror jag.
Någon påstod att det fanns två där inne... Icke då! Inte skrämmas så där :)

Att läsa om symtom på nätet är ungefär likställt med att läsa en medicins biverkningar, man har eller får ju alla då, mer eller mindre. Eller.... *fniss*
Jag ska försöka att pipa så mycket. Det är ju verkligen ingen sjukdom!
Utan ett mirakel :)

7 kommentarer:

Tummelisa Garn & Design sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annela sa...

Foglossning gör ont så fort man rör sig och på mig kändes det mer i ländryggen än i magen. Jag kunde t.ex.inte stå på ett ben och ta på stövlar för då kändes det som om bäckenet skulle gå isär.

Linda sa...

Annela: jag förmodar att det finns olika sorters foglossning, det står så i alla fall.
Men vi får se, än så länge är jag ju ändå vid ganska god vigör :)

Anonym sa...

Man kan ju även ha små värkar under senare delen av graviditeten, det är inte ovanligt alls.

Om det visar sig vara foglossning så finns det kanonbra "bälten" man liksom spänner runt sig som "håller ihop" bäckenet, det hjälpte mig mycket.

Linda sa...

Ellis: jag hade sammandragningar mer eller mindre en hel natt tidigare i veckan och kanske är det det som har bidragit till att jag har så ont nu.
Men jag får ta en dag i taget så får jag se hur jag mår.

Ingela sa...

Det sträcker och drar i magen, inte bara utanpå. Alla ligament inuti tänjs också ut och det kan kännas ordentligt.

Linda sa...

Ingela: lugna, sansade du... Jag tror nog att det kan vara så som du skriver. Man behöver ju inte måla den där på väggen :)