söndag, maj 06, 2007


En alldeles underbar dag börjar gå mot sitt slut.
Hela dagen har vi legat i våra solsängar och lapat sol och läst och slumrat.
Hela tiden har Selma legat hos oss, framförallt under oss, i skuggan.

Det har varit tyst, riktigt tyst, ända fram på sena eftermiddagen, då en avlägset belägen granne började klippa gräset. Men inte ens det kunde störa oss. Vi har varit som två degklumpar :)
Åh, så gott det har varit!

Jag börjar närma mig de sista 100 sidorna i "Flickan som lekte med elden" och nu är det inte läge att lägga den ifrån mig.
Efter en välbehövlig dusch och ett tjockt lager fet kräm på den rosa kroppen sjunker jag nu ner i soffan och fortsätter läsa.

Micke står i köket och förbereder middagen.
Ja, jag har det jättebra!

17 kommentarer:

Mildamakter sa...

Skönt att höra..att du har det bra alltså!..och du - den tredje boken är ÄNNU bättre, jag lovar! ;o)

Linda sa...

Mildamakter: ja du, detta är en sådan där dag som jag sparar :)
Men?? Har den tredje boken redan släppts?
Nu fattar jag ingenting?!

Mildamakter sa...

maila mig så ska jag förklara! ;o)

Bloggblad sa...

Fast jag måste erkänna att även om jag sträckläste, så tyckte jag det blev för mycket av det mesta... och stackars karlkrake som är sååå oskyldig och blir förförd av varenda tjej han träffar på...

Bloggblad sa...

Fast - din dag låter skönare än min. Jag har skurat (skiten satt hårt) altanfönster, skitiga och sotiga f.d. vita ribbor i taket på altanen (som gjorde att allt såg smutsigt ut) och varit och fått mig en fästingvaccination... och skrivit en artikel till församlingsbladet, lagat mat... och? Näe, sen somnade jag visst en stund...

Linda sa...

Bloggblad: jag jämför honom med James Bond :) :)
Men så mycket du har hunnit med!
Jag blir ju alldeles matt av att bara läsa om din dag.
En annan har bara latat sig, precis hela dagen!

Anonym sa...

Det är gott att du har det bra. Det är nog många som har svedda axlar och ryggar idag.

Det låter som ni verkligen har njutit av livet...fortsätt så

Linda sa...

Gunnel: jag har latat mig varenda minut, utan myror i kroppen :)
Det är inte illa när det gäller mig!
Fast det är klart - jag hann med fyra maskiner tvätt också... :)

Anonym sa...

klickade på bilden, ååå så fint! :) Sköna söndag har det varit här också. Kram

Anonym sa...

(bettankax mkt irriterad över att vara anonym och glömma skriva)

Annika sa...

Okay, blir grymt nyfiken på boken! vem har skrivit? Vad är det för sorts bok? På ngt sätt låter titeln SÅÅÅÅ bekant.
Please, Lindalotta, plaese let me know!!!

Lena sa...

De böckerna, alla tre ligger i en hög och väntar på sommarlovet.. . Du har haft min önskedag! Hoppas att middagen smakade bäst också!

Linda sa...

Anonym mamma: som inte alls är så anonym :) Kram

Annika: det är Stieg Larsson, den andra boken av tre.
Får du möjlighet så läs dem!!!

Panter: då har du härlig läsning framför dig, det lovar jag!
Tycker det är så trist att man blir så tung i ögonlocken när man har lagt sig :)

JULIEK sa...

Så skønt med en slik dag. Man borde unna seg det litt oftare. Jag har jobbat på mycke i helgen i trædgård och hus, men tenkte ta en slø dag snart, der jag bare myser og leser og gjerne sitter ute på terassen, jag er duktig på det på sommaren he he. Godt å høre at du mår bra. Kram från meg : )

Anonym sa...

Det låter som en alldeles perfket latmanssöndag. Särskilt när gubben lagar maten medan man läser. Det gjorde min också!

Linda sa...

Julie: man måste unna sig sådana dagar, man mår inte alls bra annars.
Jag hade inte dåligt samvete heller och det är så skönt.
Härligt att våren har kommit till er nu!

Matilda: å, det är väl härligt att bli så bortskämd?
Det är verkliegn vardagslyx :)

Tankevågor sa...

Kunde inte kommentera här alls igår. Blogger bara bråkade med mig.

De där böckerna gick fort att läsa. Du har säkert läst klart den nu eller? Jag minns att det var svårt att lägga dem ifrån sig. Nu väntar jag bara på den tredje. Trist att en sån författare gick bort för tidigt!