måndag, maj 14, 2007

Roade mig med att kolla de senaste sökorden på google, här är lite gott och blandat :)

  • vitlökssorter (Lilla B och jag diskuterade detta i höstas)
  • humlor i taket (menar de tomtar på loftet?)
  • potatisblomma (jo, den överlevde vintern)
  • klängros (har jag köpt några fler av i år)
  • chiminea (köpte vi i höstas)
  • skånska ordet för jobba (tja: knega eller "jubba" kanske?)
  • skratt och skoj (det är alltid trevligt)
  • bakverk kokos gelantin (och jag som inte alls gillar att baka...)
  • smygehuk krita (?)
  • vad äter mördarsniglar (allt som man vill behålla)
  • recept+gräddbulle (nu var det bakning igen...)
  • mördarsniglar (jo, det har vi ju gott om)
  • utomhusugn (amen, det är ju en chiminea)
  • ollonborrar (inte än, men larverna är fortfarande kvar...)

När jag läste upp listan för Micke så undrade han om jag ändrat till en matblogg.
Vad det med tanke på mördarsniglarna?

11 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hmmm förstod inte riktigt:) men rabarbersoppan den förstod jag ..gud så gott..PIA

Tankevågor sa...

Mat och snigelblogg med inslag av blommor.

Men ingen som sökt på fotboll?


Har du övervintrat din potatisblomma?

Linda sa...

Pia: det är de som sökt på google och hamnat på min sida.
Rabarbersoppan blev jättegod!!

Londongirl: nä du, ingen på fotboll :)
Ikväll är det dags igen, nytt Skånederby - MFF möter Helsingborg...
Har lyckats övervintra både en potatisblomma och tre änglatrumpeter - mäkta stolt :)

Saga sa...

Hur gör du för att kolla det??????????

Annika-internet-analfabet

Linda sa...

Annika&Saga: det är via sitemeter.

Anonym sa...

Nu vill jag veta; vad äter egentligen mördarsniglar? :)

Linda sa...

Monica: den listan kan göras lång... :)
Allt som växer i trädgården, gillar funkior jättemycket och maskrosor (vilket är helt okej).
Det äckligaste är när de äter varandra, andra sniglar med hus och det absolut värsta...
Bajs.
Igelkottebajs.....

Mildamakter sa...

Varför i hela friden låter du larverna ligga kvar?...*ryyyser*

Annika sa...

Jamen jösses vilka ord man får upp när man kollar site-meter och google...Kul att du lade ut listan! Jag tar kanske efter...Just nu tror jag mest jag får sökningar på esc. Fast, jag ska kolla. Det var en kul ide, Lindalotta!

Anonym sa...

Rabarbersoppa...du det låter mums det.

Här strålar solen just nu mellan stora molntussar. Blåser rätt rejält gör det också. Jag ligger lite lågt med bloggen just nu då jag känner att tiden går åt till annat.
Ha det gott!

JULIEK sa...

Hvor hittar du alla søker ord? jag får några opp i min reknare, men aldrig så många och roliga som dina och elisabet sina.