onsdag, maj 16, 2007

Jätteskopan har varit och lämnat singel till oss, två gånger dessutom!
Den är gigantisk! Ser ni Micke skymta till höger om monstret?
Fast vi inte är klara så kan man redan nu ana hur fint det kommer att bli på vår framsida.
Den har varit ett sorgligt kapitel i många år, pga olika anledningar.
Dels för att det finns så mycket annat som är roligare att göra, dels för att vi inte vet hur vi ska göra intill grannen, då de inte är ett dugg intresserade av att göra något...
Gör vad ni vill, tyckte dem.
Tack... Men vi kanske kunde dela på kakan? Det står ett jättefult hönsstaket där idag.
Men nu struntar vi i dem och gör vad vi vill!
Än så länge är vi inte hundra på vad vi ska göra, men vi närmar oss.

En nästan vit singel lyser upp i kvällsmörket då det är extremt sparsamt med gatlyktor på vår lilla grusväg.
Ja, jag är mörkrädd.
Sen kommer ingen att kunna smyga på mig, eftersom det inte är så lätt att tassa på singel.
För det är ju såååå många som smyger på mig :)
Tror nog att jag har blivit lite bättre, men hör jag konstiga ljud som jag inte kan verifiera så är jag inte så kaxig...

Efter några dagars sol och några dagars regn så har det exploderat i rabatterna. Nu har jag funkia som väller över alla kanter.
Just under funkiorna trivs sniglarna extra bra så egentligen borde jag väl inte ha sådana växter, men jag tänker inte låta dem vinna över mig!

Jag slutade kvart över tolv idag och åkte för att uträtta några ärenden, tänkte att det nog skulle gå ganska fort.
Jo, säkert.
Alla andra var där samtidigt. Stod på Apoteket nästan en timme...
Men jag blev klar till slut och kom hem med räkor till kvällen :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fint med singel tycker jag. Förr var det mest plattor och så...kanske lättare att hålla ordning på och mera lättskottat på vintern. Men singel...det är liksom mera liv i det...eller hur jag ska säga.

Hoppas ni får en sjön helg!

Anonym sa...

Håller med Gunnel om att det är fint med singel. Här blir det ändå plattor så småningom. Vår framsida är också ett sorgligt kapitel eftersom vi grävt för ombyggnaden och inte klippt varken häck eller gräsmatta eftersom det ska bort.

Lilla B sa...

Slutade ocså vid lunchtid men inget blev därefter som planerat. Log för mig själv när jag läste ditt inlägg.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Det artar sig, kommer bli finfint!:)singelsnigel/snigelsingel

mossfolk sa...

Nog har det exploderat ute. Alla vackra träd har snart blommat över och jag som planerat att plocka en bukett vitsippor får nog skjuta det till nästa år :)

Linda sa...

Gunnel: vi har egentligen inte så mycket val.
Vi bor på en grusväg på landet och det blir konstigt att lägga plattor på en så stor yta. Sen har vi ju inte snö så ofta :)
Önskar dig en bra helg också!

Monica: se svar till Gunnel.
Och du, det är inte lönt att hålla efter något som ända ska bort, men det ser förfärligt ut under tiden... Tyvärr :)

Lilla B: ibland blir det inte som man vill, hoppas det inte var något besvärligt bara.
Trevlig helg till dig med!

Du anonyme kattmormor: Sniglarna gillar inte singeln, så det så!

Mossfolk: du får plocka något annat, det gäller att vara snabb. Här är syrénerna snart i full blom - ljuvlig doft!

Tankevågor sa...

Vad fint det ska bli med singel...Det har faktiskt växt massor här i rabatterna också. Det var nog regnet som kom som satte fart på allt.

Saga sa...

Åh vad fint!!! Behöver tips till vår härliga men bedrövliga trädgård :)
Tror jag ska komma hem o våldgästa dig en dag (fast utan att komma smygandes då förstås o inte mitt i natten ;))

Linda sa...

Londongirl: allt är bättre än det var innan :)
Och jag känner en stor tillfredsställelse att det äntligen har blivit av!

Annika&Saga: klart du får komma hit, inspiration kan man aldrig få för mycket av :)
Och så snällt av dig att du inte kommer smygande om natten :)

Anonym sa...

Ja, jag vet att jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen. Jag fattar inte hur Sverige-svenskar står ut med att vänta EN HEL TIMME på Apoteket. Fullkomligt vansinne.