torsdag, maj 17, 2007

För drygt en månad sedan ringde min pappa och lät lite finurlig.
Han bad oss ta ledigt fredagen den 18 maj och sen inte boka in något på hela helgen.
Jaha? tyckte jag. Och?
Nänä, det får ni se.
För några dagar sedan kom ett sms med följande text:
"resan går till ett annat EU-land"
Okej, vi räknade snabbt bort Norge.

Vi har funderat lite fram och tillbaka över olika alternativ, men kunde inte vara säkra på någonting.
Så igår ringde pappas sambo och lämnade den slutliga informationen.
Vi ska till Billum, allra längst ut på Danmarks västkust, alldeles intill Atlanten.
Där ska vi bo på en liten bykrog och äta gott och bara må bra några dagar tillsammans.
Jag tycker det låter hur mysigt som helst!
Det är precis vad jag är i behov av. Total avkoppling på annan ort.

Den här lilla damen ska ta hand om sin mormor, eller förlåt, min mamma :)
Och de kommer att få det så bra så!

12 kommentarer:

Lena sa...

Ååå, vad roligt!

Annika sa...

Men vad KUL!!! Vilken rolig ide av din pappa! Låter helt perfekt i mina öron.
Ha så KUL!!!

Anonym sa...

Så mysigt det låter!! Hoppas ni får ett par underbara dagar tillsammans!
Det är aldrig fel och komma iväg ett par dagar och bara koppla av och njuta av livet!
Ha det så trevligt och var rädda om varandra!
Kramisar

Anonym sa...

Men vad ROLIGT!!

Ha det riktigt riktigt gott nu! :-)

mossfolk sa...

Vilken gullig pappa som har fixat så bra! Hoppas att ni får riktigt trevligt!!!

Saga sa...

Guuuuud så mysigt!!!! Åh vilken underbar överraskning!!!!!
Njut!

Anonym sa...

Vilken rolig och mysig överraskning. Tänk att bara få åka iväg och ha trevligt....

Vi fick också en trevlig överraskning idag. Det är inför studenten. Vi hade tänkt beställa färdiga brickor med kallskuret och tillbehör. Men min mamma som gillar att hålla på med sånt och som tycker om att dekorera och göra fint....hon vill ta hand om den saken. Jag vet att det kommer att bli mycket bättre än det vi skulle ha köpt.

Linda sa...

Till er Alla:
Pappa fyller 60 om några veckor och kommer att vara bortrest på sin födelsedag.
När jag lite skämtsamt beklagade mig för honom att jag inte fick vara med på hans dag så sa han att det nog skulle ordna sig ändå :)
Och nu får vi en härlig långhelg tillsammans.

Elisabet. sa...

Men oj, så underbart!
Jag minns en helg på pensionat Havblikk på Jylland .., alldeles vid havet ., det blev en av mitt livs allra bästa dagar.

Ha nu så trevligt!

Anonym sa...

Det låter underbart härligt! Verkligen.

Moni sa...

Oj vilken härlig överraskning! Nästan så att man blir lite avis... ;)

Anonym sa...

Låter supermysigt! :-)
Jag hoppas att ni har/hade det härligt i Danmark.