onsdag, maj 09, 2007

En onsdag, som har varit seg.
Har sovit dåligt inatt och det har satt sina spår.
Har inte orkat göra någonting sedan jag kom hem.
Slötittat på hockeyn och haft en kise på magen.
Det är lite grått och tråkigt ute, men det är bara och bita ihop - nu ska vi gå på snigeljakt!
Återkommer med jaktresultat.

Ingrid Marie


-----------


Uppdatering:
Det blev en fångst på drygt 60 slemmiga sniglar, mer hittade vi inte idag.
Det hade blivit betydligt fler om vi varit ute igår, under tiden det regnade, men då satt vi på fotboll.
Men de vi har tagit slipper vi och de lägger inte några ägg heller!
När jag stod där med näsan nere vid marken och rotade stod jag helt plötsligt öga mot öga, eller förlåt, öga mot rumpan på en igelkotte!
Men kameran var inomhus så bilden får vänta.

13 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej...har suttit och läst och skrattat en lång stund åt allt som det är skrivet hos dej ...har inte varit här på ett tag:) tvivale för fladdermöss...det gillar inte jag de ger mej rysningar....huuu...har du kommit på vad för nåt djur som låter så? för inte var det väl dessa fladdermöss!!!ha der så gott..PIA

Anonym sa...

Lycka till med snigeljakten, huuh!

Vilken söt kotte du läkade till! Jag har inte sett någon på jättelänge....undras om dom inte bor här?

Linda sa...

Pia: ja, man kan både skratta och gråta :)
Jag vet fortfarande inte vad det är för ett djur, tyvärr.
Jag får forska vidare.

Tina: tack, det gick bra!
Och mitt i alltihop stod en färsk igelkotte :)
Men ingen kamera i närheten...

Lena sa...

Visst är det segt ibland. Idag hade jag en sån där dag då jag bara inte vill något och därför får väldigt lite gjort. Kan man hoppa över onsdagar? snigalr är nästan lika illa som fladermöss. Vi har fladdermöss också, tycker att de är bra otäcka. Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att de ökat i antal. Nu får vi hoppas på en bättre morgondag!

Bloggblad sa...

Jag hade min sega dag igår, men efter en halvtimme i nirvana piggnade jag till inför två programpunkter på kvällen.

I dag har jag varit pigg, men det var väl för att det var fest i sikte. Nu är jag mätt och nöjd.

Anonym sa...

Ville så gärna att den fina bladdropps-bilden skulle vara en "klickbild". Jättefin!:)
Gonattkram / mamman

Anonym sa...

PS. klickade just på Ingrid Marie, och se, den gick ju inte av för hackor! :)

Linda sa...

Panter: jag skulle kunna hoppa över ganska många dagar för tillfället, jag har semesterabstinens!!!
Jag tycker inte heller om fladdermössen, tycker du flyger väldigt nära ibland...

Bloggblad: visst är det någon körresa som väntar till helgen för din del?
Har för mig att jag har läst det någonstans.
Jag slumrade en stund jag med :)

Mamman: om du högerklickar på bilden så kan du spara ner den på din dator och sedan se den i vilken storlek du vill.
Av någon anledning så blir det bara en bild per inlägg hos mig som går att klicka på...
Suss gott.

Ingela sa...

Zon 7..inga sniglar heller. Så bra att du berättar om baksidan av zon med äppelträd, magnolia och annat tokvackert.

Linda sa...

Ingela: ja, just så illa är det.... :)

Mildamakter sa...

Fladdermöss och sniglar...*ryyyser*, ibland är jag glad att jag bor i stan ;O)

Linda sa...

Mildamakter: så farligt är det inte :)
Tänk på alla råttor ni har i stan... Tvi vale!

:)

Anonym sa...

Gläh...för sniglar. Dom får gärna finnas...men inte i trädgårdarna.