fredag, maj 04, 2007

Klicka på bilden...
Tredagarsveckan är till ända.
Så här skulle jag alltid kunna ha det, ledig fyra och jobba tre :)

Mamma och Claus kom hit efter jobb, dels för att lämna en klänning som jag sökt med ljus och lykta, som mamma lyckats få tag i, och dels för diverse byxuppläggningar och lite annat syjobb.
Det blev grillspett med hemmagjord potatissallad och till kaffet valfri glasstrut.
Gott.
Trevligt sällskap och lagom en fredagskväll, då man egentligen är ganska trött.
Fredagskvällar är egentligen heliga, på så sätt att man får sjunka ner i soffan, pösa ut över alla kanter och bara slappa.
Och det var nästan så ikväll.

Imorgon väntar ännu en konfirmation...
Jag skulle hellre ligga i solstolen och läsa med en katt på magen.
Det är söndagsplanen i nuläget.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en helt perfekt fredagskväll :-).

Jag gillar också dessa kota veckor och visst är det väl så att det borde vara normen :-

Anonym sa...

glömde ett r och ).... :-)

Bloggblad sa...

I en viss ålder (=din) blir det ofta väldigt mycket konfirmationer, studenter och bröllop...
Det blir det ganska mycket av i min med, men då är det nästa generations tur...

Ledigt har jag aldrig svårt att ha...

Anonym sa...

Ja, det var en bra och avkopplande kväll. Jättegod mat(som vanligt)! Tack och fortsatt god helg önskar Mamman. :)

Tankevågor sa...

Hur ser klänningen ut? Bild? Ha en skön fortsättning på helgen!

Anonym sa...

Fredagar brukar jag kalla för veckans bästa dag...då det kommer två lediga efteråt.

Håller med dig fullt ut att det här var en ganska behaglig vecka...lätt jag skulle välja att bara arbeta tre om jag hade råd. Men men....jag måste försöka se till att få ihop lite pension också. Men visst är det skönt att vara ledig.

♥ Pia... sa...

Hej...där hoppas du har det gott i solen där "nere" i det sydliga skåne..ser så fint och vackert ut där nu..så mycket mera grönska än hos mej...ha de så gott ..PIA

Anonym sa...

Hejsan!
Här inne hos dig har jag inte varit innan men jag trivs:)
Kollade lite på dina inlägg från förra sommaren och den där lavendelrabatten... det är också min stooora dröm med en sådan:)
Ska väl bli så småningom men har satt lavendelplantor från fröer så det tar sin lilla tid. *ler*
Jag kommer gärna tillbaka och hälsar på föera gånger.
Ha en fin och solig dag.
Hälsningar Laila

Annika sa...

vilken härlig magisk bild!
Hoppas konfirmationen gick bra idag och att du sedan kunde återvända till din soltsol.
FÖ är fredagar så BÄST!!! När jag skriver detta är det söndagsmorgon...

Linda sa...

Tina: det var en avkopplande kväll och det är så en fredag ska vara!
Skönt att jag inte är ensam om att glömma lite bokstäver ibland :)

Bloggblad: jo det är en hel del nu och alla dessa ska ju så småningom ta studenten och då är det samma karusell, igen...

Mamma: tack för att du hittade klänningen!!!

Londongirl: det kanske kommer en bild en dag :)
Annars finns den med i Lindex´s reklam, grönblommig sak, inte speciell på något vis så, jag bara fastnade :)

Gunnel: det är skönt med helgdagar, fast vi få betala ett ganska dyrt pris med allt som ska jobbas in, både innan och efter.
Jag hade gärna jobbat 50%... :)

Pia: här har det varit sommartemperaturer en hel vecka nu och allt har slagit ut i rekordfart - det är bara att njuta!

Lallis: hej och välkommen hit!
En lavndelrabatt är underbart, den är över tio meter lång :)
Men jag tror att jag måste fylla på mellan plantorna i år, det tar för lång tid att få den tät annars.
Kom gärna tillbaka när andan faller på!

Annika: fredagar är veckans bästa dag, helt klart! Och när jag skriver detta är det söndagkväll...
Men söndagen blev precis så bra som jag hoppades på :)