söndag, maj 13, 2007

Idag har vi varit utomhus hela dagen.
Micke har rotat med uppfarten och på framsidan av huset.
Vi fick hjälp av grannen som har en gammal "Grålle" att skrapa bort den värsta skiten.
I veckan väntar ytterligare arbete med fiberduk och singel.
Det kommer att bli så fint!

Jag har oljat möbler, rensat bort ogräs och planterat en massa blommor; olika sorters pelargoner, verbena och hänglobelia - allt i vitt! Det blev jättefint!

Det blev skånsk klaops till middag och sen sjönk vi ner som strandade valar i varsin soffa och ser nu på Wallander.
Det är söndagkväll och det är 16 sköna grader utomhus.

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Det är en härlig känsla när blommorna är på plats och man känner att det blev bra...och kalops låter bara sååå gott, det var verkligen länge sen vi hade det...får försöka få till en sådan nu i veckan :o)

Linda sa...

Mildamakter: jag älskar att fylla mina krukor, jag har mååånga :)
Kalopsen ja, när jag föreslog det så var Mickes kommentar att det är höstmat, men den slank ner idag :)

Annika sa...

Ja, det är verkligen en skön känsla när man tittar ut över en vacker trädgård.
Kallops älskar jag!!! Vad är det för speciellt med den skånska varianten? Nyfiken...

Linda sa...

Annika: det är nog inget speciellt alls - kanske morötterna?