lördag, maj 26, 2007

Igårkväll, en fredag, plockade vi sniglar.
Ikväll, lördag, har jag roat mig med att lyssna på alla fågelläten på den här sidan.
Börjar jag bli gammal tro?
Inget uteliv till fem om morgnarna att tala om här inte ;)

Det är ingen Spillkråka... Tyvärr Eva och Bert.
Den som är närmst är Grönfinken, lockläte nr 1. Men det är inte den ändå...

Att detta kan sätta sådana griller i skallen på mig. Jag bestämde mig ju för att det var en snurrig koltrast igår...

På tal om fåglar så höll jag på att få hjärtstillestånd just pga en pippi!
Vi var på Vellinge Plantskola och när vi går förbi ett bord med lavendlar flyger det ut en skrämd koltrast 15 centmeter framför mig! Jag skrek rakt ut och kände ett starkt tryck över bröstet.
Det tog flera minuter innan jag andades normalt igen.
Fågelf-n hade byggt bo och tom lagt ett ägg!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Nä, inte kan det väl vara grönfinken? Den "tjirrar" ju ungefär som min favvofågel, bergfinken. Måste kolla lockläte 1 och höra!

Anonym sa...

Tack för en trivsam lördagsförmiddagsmastodontfrukost! Tur du har ett starkt hjärta, vill inte tänka tanken att en koltrast skulle skrämt livet av dig. ;) Ha en skön söndag. Kram bettankaxsom straxskabegesigtillösterlen

Bloggblad sa...

Bettankax: Härligt att se folk som inte skriver isär i onödan!

Och Linda: Nog för att jag kan låta alldeles förskräckligt, men det var inte jag som lät!

Anonym sa...

Det var inte snällt av pippin att skrämmas så där... ;-)