torsdag, april 05, 2007

Bara mitt!! Alltihop!
Från Micke, så klart :)

Igår, onsdag, var jag på stan efter jobb med Jenny, ni vet Jenny, min goda vän?!
Och vi for in och ut ur provrummen och mannekängade, hämtade nytt, provade igen och skrattade hjärtligt.
Det var en jättemysig eftermiddag som försvann i ett nafs.
Man blir hungrig av att shoppa så vi tryckte i oss varsin jättestor bakpotatis med massa gott gojs :)
På kvällen sjönk jag ner i soffan och rörde mig först när jag skulle förflytta mig till sängen.



Idag har jag jobbat, mer än vanligt.
Det har varit små katastrofer överallt...
Ja, katastrofer.
När det är den största mathelgen på hela året så får inte anläggningarna haverera, men idag gjorde dem det. Krismöten till höger och vänster. En nerkörd grind så att lastbilarna varken kom ut eller in på någon timme, mm...
Men allting har ett slut, så också denna arbetsdag.
Trött i skallen.


Nu sitter jag här med ett glas öl och tittar ut på granarna som vajar ordentligt.
Det är halv storm.
Någon hade tappat en cykel på motorvägen.
På radion sa de att man får dålig syn av allt damm som virvlar runt nu.
Tror att de menade dålig sikt...
Nu väntar fyra lediga dagar, det är riktig lyx!

En skärtorsdag ett annat år, föddes jag. Man jag fyller inte år idag.
Jag blev hämtad på Blåkulla...
Jag skulle åkt dit idag, till Blåkulla alltså, men det blåser för mycket. Min kvast är endast avsedd för ljumma vårkvällar, så det får vara till ett annat år.
Selma tycker det är okej att stanna hemma idag, hon gillar inte heller när det blåser.

Selma hälsar att klådan har blivit bättre sedan husse och matte ökat på kortisonet, att hon fäller något mindre och har lite bättre aptit.
Fredagen den 13 april åker vi till Djursjukhhuset för nya prover och då tror och hoppas vi att det är ännu lite bättre :)

17 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det blåser halv storm här med. Inget bra flygväder för oss häxor! Idag började mitt påsklov och det ska bli så skönt med 10 dagar ledigt!

Vad glad jag blir att Selma mår bättre! Hoppas ni får bra besked när ni ska på återbesök med henne!

GLAD PÅSK!

qi sa...

Ha en lugn skön Påskhelg Lindalotta! Hälsa Selma, lilla gumman...

Gott godis!!

Anonym sa...

Här har det också blåst idag...gör det ännu...och kallt har det varit. Inte minus men kyligt ändå. Vi har hunnit bli bortskämda tror jag :O)

Här har jag tryckt i mig godis så jag nästan mår illa. Trodde det skulle komma påskkärringar på besök men tydligen går dom inte in i hyreshus...så jag får offra mig och äta.

Håller med dig att det ska bli skönt att vara ledig i fyra dagar. Det är det enda som gör att jag läntar till påsken :O)

JULIEK sa...

Så godt med en slik godisskål, och ikke minst ett glas øl. Mysa massor nu nær du er ledig. Skønt å høre at Selma mår bedre. Ha en jættefin helg. Stor kram : )

K sa...

Glad Påsk till alla två och fyrbenta!

Anonym sa...

Öl är bedrägligt: "Nu sitter jag här med ett glas öl och tittar ut på grannarna som vajar ordentligt."

Linda sa...

Londongirl: 10 dagar!! Men det är du säkert så väl värd!
Det är verkligen skönt att Selma mår bättre, ett inre lugn infinner sig.

Qi: en massa gott godis, Ahlgrens bilar också, som Selma tycker om :)
Selma skickar lite spinn.
Ha en skön helg!

Gunnel: det har nog varit oväder ner eller mindre över hela landet idag, skönt att man är inomhus och kan äta godis :)
Inga påskkärringar här heller så ägginnehållet lär hamna i min egen mage.

Julie: det är lillfredag idag och då måste man fira. Det blev faktiskt ett glas vin till maten också :)
Ha en riktigt skön helg vännen. Kram

Magalös: önskar dig och de dina en skön helg också!

Bert: jag fick korrläsa "granarna" flera gånger :)
Men det var förra helgen gran(n)arna vajade, eller rättare sagt, deras tonåringar...

Elisabet. sa...

Hahahaha .. Bert är ju föR UNDERBAR!
Ja, drick inte för många öl, då kanske det slutar med att granarna tippar omkull ..-)

Linda sa...

Elisabet: idag är Bert på hugget! Han hade lämnat ett vasst uttryck hos Ellis också :)

Anonym sa...

Å, vad mycket gott godis... och bara ditt... Det är lycka, det! :)

Skönt att Selma verkar bättre. Håller tummarna för bra provsvar.

Linda sa...

Monica: Micke har bara lagt i sådant godis som jag tycker om, plus två askar av annat godis...
Tror att det ska bli bra med Selma nu, det känns så.

Anonym sa...

Oj vad gott det såg ut!Den där Micke han är bra han :-).

Är glad att det verkar bli bättre med Selma. Ha en bra Påsk!

Det Mörka Hotet sa...

Öl är aldrig fel - så länge det inte är till frukost och/eller du skall köra i trafiken!


Glad Påsk på dig!!


Samuel

Linda sa...

Tina: ja du, ibland glimtar han till :)
Det är så skönt att se att det är lite bättre med Selma, jag blir sjuk av oro när hon inte mår bra.
Önskar dig också en bra påsk!

DMH: håller fullständigt med dig angående ölen :)
Ha en bra påskhelg!

Unknown sa...

Mums på bägge bilderna. Godis är min stora passion och lite annat oxå. Vi får hoppas att det blåser lite mindre nästa skärtorsdag så att alla häxor får träffas.
Då kvasten är parkerad för i år, tar jag flyget upp till norr istället. Hoppas att det går bra. Det verkar ju vara riktigt livsfarligt där...

Linda sa...

Rosvikstjejen: Välkommen hit!
Ja visst är godis gott?!
Trist att det inte blev något igår pga blåsten, det brukar ju vara trevliga tillställningar.
Hoopas allt går bra norröver trots hårda vindar och annat.

Bloggblad sa...

Jag förstår att du hellre dricker öl än mjölk en så här dag...