torsdag, april 26, 2007

Torsdagkväll, egentligen är det läggdags, men jag blir sämre och sämre på att komma i säng i vettig tid. Och inte blir det bättre av att Micke är precis lika dålig på det...
Har varit på kör några timmar och idag började vi med ett häftigt projekt.
Det är ju en gospelkör jag sjunger i, men till sommaren så ska vi sjunga på den årliga Sommarrocken tillsammans med ett rockband.
Och inte vilken låt som helst...
Bohemian Rhapsody, Queen.

Om jag njöt av vädret igår så kan jag meddela att det har varit om möjligt ännu bättre idag, alldeles ljummet.
När jag skulle köra hem från kören stod jag stilla en lång stund och bara njöt...

Och imorgon är det fredag!!!

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag kände samma sak när jag gick hem från affären vid kvart över åtta ikväll.
Bofink och koltrast flöjtade.
Det doftade så himmelskt gott ..

Luften verkligen ljummen.

Anonym sa...

ja, imorgon är det fredag och där ligger den lille busfroggen och ser rymningsbenägen ut?!
By the way, är Sommarrocken i juli?
(bettankax)

Linda sa...

Elisabet: det var helt obeskrivligt skön kväll, vindstilla och alldeles stjärnklart!

Mamma: det är torsdag till lördag, den 12-14 juli och det är på torsdagen som vi rockar loss.
Klicka på länken i inlägget så ser du alla artisterna, din kompis Ola Salo kommer ju :)

Ingela sa...

Det blir säkert jättekul, med Bohemian Rhapsody menar jag.

Men vad i hela friden är "Joddla med Siv? Är det nån liten dam i dirndl-klänning eller är det ett punkband?

Mildamakter sa...

WOW - inte illa att få uppträda där! Då är det du och Ola Salo som är de stora stjärnorna där i år alltså ;o)

mossfolk sa...

Jaha, då är det strax dax att be om autograf. Kvällen igår var ljuvlig. Satte mig på trappen efter jobbet och ville absolut inte gå in.

Linda sa...

Ingela: Joddla med Siv är ett jätteroligt band, man kan inte annat än att blir glad när man hör dem. Snällrock med underfundiga texter :)

Mildamakter: du har förstått, precis på pricken :)
Tack för att du inte jämförde mig med Bookan...

Mossfolk: vi kanske ska se hur det går först... ;)
Just kvällarna är så underbara, när man kan sitta ute och se solen gå ner.

JULIEK sa...

Ha ha jag trodde dere på ny hadde fått grodor innomhus. Denne var ju ganske stor så jag tenkte...hjeeeelp, men ser ju at den inte er ækte. Ha en jættefin helg. Her er det mulet och litt regn, men jag skal jobbe med loppemarked hele dagen så det er ok : )

Anonym sa...

Sköna dagar och ljumma kvällar....i april..hm...lite konstigt. Nu har jag i dagarna två varit ute hela tiden i bara t-shirt...jag lovar att det känns som skinnet är lite för litet. Inte så det svider mera så att skinnet skriker efter fukt. Nu har jag smort mig och det känns skönt.

Annela sa...

Wow, Bohemian Rhapsody!!! Vad fräckt!!!
Det skulle jag vilja höra!!
Lycka till!!

Anonym sa...

LindaLotta, vilken härlig bild på busfroggen :-) (gillar namnet busfroggen som Bettankax gav grodan). Gillar grodor :-)

Och du måste berätta mer om Sommarrocken....var, när hur, kanske ska jag ta mig en tripp till skåne och det där får jag ju inte missa! Queen är, enligt mig, det bästa som hänt musikbranchen! Wow....

Anonym sa...

Nu såg jag länken...ska läsa lite :-)