onsdag, april 11, 2007

Solen har lyst från en klarblå himmel, även om det inte ser så soligt ut på bilden här ovan.
Det har blåst en hel del men det har mojnat nu under kvällen.
Tänk, klockan nio på kvällen visade termometern på 11 grader!
Imorgon väntar en försommardag utan vind :)

Fick inga foton tagna från Skanör idag, ville bara komma hem när vi var färdiga för dagen eftersom jag hade en begynnande huvudvärk.
En timme i soffan med en Selma på magen kan bota det mesta.

Ikväll spelas de två sista kvartsfinalerna i Champions League, på tv visas Liverpool mot PSV. En match som i princip är avgjord, eftersom PSV måste vnna med tex 4-0 för att gå vidare till semi.
På en annan kanal som vi inte har visas Bayern Munchen mot "mitt" Milan. En match som inte alls är avgjord. Den följer jag via webben, i textform. Lite jobbigt...
Men i skrivande stund leder Milan med 2-0!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det också blåst idag lite kyligt var det. Men det känns att det är värme på gång...

Jag har länkat dig till Länktåget...och jag hoppas du tar plats :O)

Linda sa...

Gunnel: de har lovat vndstilla imorgon och det är sällsynt i Skåne :)
Jag får väl ta och köpa en tågbiljett :)

Anonym sa...

Härlig bild från havet. Längtar till jag kan ta mig ett dopp i Skanör (kanske något tidigt till helgen?) ;)

Anonym sa...

nu kom jag in på anonymous!!?? (bettankax)

Anonym sa...

Jag har kollat på Milan-matchen och är glad att de är vidare. Nu håller jag på Milan då Barca är borta.

Linda sa...

Bettankax: så bra att du kunde kommentera!
Men ett dopp till helgen? Det får bli i vårt fågelbad i så fall, det är grunt och värms upp snabbt :)

Slottsträdgårdsmästaren: det är ju inte slut än!
Efter förra veckans match som vände på ett bananskal, eller den hemska finalen mot Liverpool för något år sedan, så vågar jag inte ta ut något i förskott...
Men härligt att du har sympatier med Milan nu :)

JULIEK sa...

Å dere får det så varmt. Her regner det och blåser och snøar iblant, vi har virkelig dårlig vær. Måtte gå en promenad endå med Kira idag, och hon var så nøyd så : )

Linda sa...

Julie: när det är sånt tråkigt väder sitter jag inomhus, men har man hund så måste man ju ut i alla fall. Tror att man mår ganska bra av det egentligen.
Hoppas ni får lite vårvärme snart :)

Ingela sa...

Att du är så intresserad av fotboll! Min man skulle tycka att du vore idealkvinnan. Jag ska absolut inget säga till honom;-)

Linda sa...

Ingela: *fniss*
Min egen man tycker att det är toppen! fast vi håller inte alltid på samma lag... ;)