tisdag, april 17, 2007

Vi tar väl ett skånskt ord också:

"snudan"

17 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hm...knepigt. Det första jag kom att tänka på kan jag nog inte skriva här.... fniss..... * smyger rodnande ut igen *

Kram

Mildamakter sa...

Jag antar att vi skåningar är belagda med munkavel? ;o)

Anonym sa...

e snudan röö??

Bloggblad sa...

Men kära nån - jag missade din födelsedag??!?!?! Jag tycker att jag är så flitig här... Stor grattiskram - snuda låter rätt skumt, jag törs inte gissa.

Linda sa...

Londongirl: trodde det bara var Monica som hade sådana tankar... (syftar på snabeldrake-historian :))

Mildamakter: vi kan väl se om "di andre" har en aning :)
Det här ju grundskoleutbildning :)

Anonym: icke en tisdagkväll!!

Bloggblad: det går så bra att gratta i efterskott, det förlänger födelsedagen bara :) Tack!
Klart du vågar gissa :)
Det/den är ganska vanligt förekommande hos oss alla :)

♥ Pia... sa...

snuvan?? eller...nääääe...

Elisabet. sa...

Ja, jag vet vad det är tror jag ...

Linda sa...

Pia: inte så illa kanske, men... fel!

Elisabet: du är ju halvskåning numera :)

JULIEK sa...

...och det betyder ???

Annela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annela sa...

Kul idé med lite skånska ord. Jag ska kanske ha lite konstiga göteborgsord - de få jag kan?

mossfolk sa...

Hm, jag vet alldeles säkert att jag satt och skrev en kommentar här igår. Kan jag verkligen varit så förvirrad att jag inte tryckte på "publicera" sedan..? I vilket fall som helst tänkte jag snudan-snoken. Alltså inte ormen snok utan näsan...
Och det kändes som en mycket mer logisk översättning innan jag skrev ner det här :)

Lilla B sa...

Man måste "fejsa" sitt skånska arv, sa hon med ett leende i snudan......

Tankevågor sa...

Ansikte!! Jamen det var ju det jag menade från första början (Inte) !!

;-)

Anonym sa...

Ajamen här sidder ja pu jubbed o e fårrvidden pu om nun vatt framme me snudan...;)

Annika sa...

????????? Ingen aning???? Snudan...??? Nej, vet ej...All right, nu såg jag vad Lilla B skrev...Så nu vet jag :-)))

Anonym sa...

Jag har fuskat i g e n :O)

och den här gången fick jag fram ett svar....nej då ... jag skvallrar inte.