fredag, april 13, 2007

Ledig dag och sommarvärme!
Fast allra först var det ett nytt veterinärbesök för Selma.
Hon undersöktes noga och två rör med blod fick de ta från hennes lilla framben. Hon tycker inte alls om det, men sitter trots det blickstilla och får massor av beröm av sköterskan.

Susar hemåt i solskenet och åker inom apoteket för nya mediciner...
Jo, nu är det en tablett till eftersom hon har kliat sönder sig ovanför ögonen och det har blivit lite infekterat. Alltså lite antibiotika. Det fick bli en dosett också så att vi håller reda på alla tabletterna.
Men hon är van nu och sväljer dem så fint.

Resten av dagen ligger jag i rabatterna och rotar och rensar och känner solen steka min rygg.
på eftermiddagen strejkar kroppen och jag intar en solstol och bara njuter av tystnaden.
På torkvindan fladdrar tvätten.

På eftermiddagen ringer veterinären med provsvaren. Och de är nästan alldeles perfekta!! Det var nog den bästa present jag kunde få!

När Micke kommer hem städar vi huset och efter varsin välbehövlig dusch sjunker vi ner till en god middag.

Och jag har fräknar på näsan :)

11 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilken härlig dag och var SKÖNT att provsvaren var så bra!!! Hon ser verkligen ut att trivas i solen :)

Linda sa...

Mossfolk: ja provsvaren fick mig att jubla!!
När hon väl fått sitt utlovade godis när vi kom hem så slöade hon hela dagen :)

Anonym sa...

Å, vad härligt att provsvaren är bra! Vad skönt det måste kännas för er. Krama Selma härifrån.

JULIEK sa...

Så godt å høre at provsvaren var så bra. Hurra så glad man blir. Nu får du och Selma bara mysa i hagen hela helgen. Her får vi vist fint også så jag skal vara ute og stæda trædgård. Kram från meg : )

Linda sa...

Monica: det är en tung sten som har försvunnit från mina axlar och de där ormarna som levt j*vel i min mage är bort!!
Selma älskar kramar :)

Julie: du kan inte tro så glad jag blev, fick tårar i ögonen när veterinären ringde. Kanske lite för att hon hade snabbat på provsvaren för att jag skulle få besked.
Det är kalas här hela helgen, men det blir säkert bra!
Hoppas solen kommer till dig. Kram

Anonym sa...

Ledig dag, sa du? Oj, oj, om det där är vad du hinner med på en ledig dag, då ligger jag allt i lä.

:)

Elisabet. sa...

Så HÄRLIGT lindalotta!!!
Och så bra för Selma!

Anonym sa...

Det låter som om fredagen den 13:e är en riktig turdag för dig.

Linda sa...

Matilda: jo jag vet... Men ibland latar jag mig helt och hållet :)

Elisabet: det är superskönt!! Och Selma slipper åka tillbaka för nya prover på ett bra tag :)

Gunnel: ja du, den här fredagen var verkligen en lyckodag, datumet till trots :)

Anonym sa...

Fredag den 13 verkar vara en bra dag för dig! Vad glad jag blir att allt verkar bra med Selma :-). Fräknar på näsan..... där ligger du i lä sedan Mexico så har mina fräknar vägrat låta bli att visa sig :-).

Mildamakter sa...

Huuuuuurrrrrrra!, förstår att du blev glad. Så skönt att det går åt rätt håll nu och att Selma mår bra igen :o)