lördag, april 14, 2007

Efter morgonmedicinerna och frukostpromenad lägger sig Selma på en av favoritplatserna och sover bort några timmar.
Själv bakar jag bärtårtor (jag som avskyr att baka...)
Men de blev faktiskt bra!


Smarrigt med lite vaniljglass till :)

Svärföräldrarna och svägerskan kommer på besök och vi sitter utomhus hela eftermiddagen och fikar och småpratar.
Grannens hund leker i trädgården och bisamhället blir tömt på årets första honung.
Solen värmer skönt...

Efteråt, när favoritstolen är ledig sover Selma vidare, först på ett närmast kamakasi-aktigt sätt för att sen lägga sig så som jag tycker ser mysigt ut.

På kvällen grillar vi för första gången i år och dricker gott vin till.
Till efterrätt blev det resterna av bärtårtan :)


12 kommentarer:

Anonym sa...

Selma är för söt :-). Maken, som tittar över axeln på min just nu, gillade verkligen era champinjongillspett!

Vi har också premiärgrillat idag sååå gott :-)

mossfolk sa...

Vad gott det där såg ut! Mysigt med grill och supergott med champinjonspett!

Bloggblad sa...

Champinjonspetten ser ju helsmarriga ut! Har du prövat att grilla Haloumiost? Det är en av mina favoriter. Fast vi har inte börjat grilla ute än - altanen är belamrad med bråte som ska ut på olika ställen - och sen en massa rutor som är igengeggade.... blä...

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tankevågor sa...

Ooops! Sorry! Det var jag som skrev den förra kommentaren, men jag råkade vara inloggad på min andra blogg...


Ville bara säga att hon är för söt lilla Selma! Tänk att katter kan somna precis hur och var som helst! :)

Maten ser jättegod ut. Här har vi suttit ute och ätit middag och det var så varmt. Barbent och med sommarkänsla i kroppen.
Ha det gott!
Kram

Linda sa...

Tina: jag kollade in era grillspett och de gick inte av för hackor :)
Micke blev sugen på en ny grill...
(det har han varit i flera år...)

Mossfolk: det har varit en härlig dag och jag hoppas att det blir likadant imorgon :)

Bloggblad: vad är Haloumiost??
Vi städade på verandan för ngon månad sedan, då fick det vara slut på epitetet förvaringsplats!

Londongirl: jag hann gå in och kolla på din gamla blogg. Funderade ett tag och kom på att jag sett de bilderna innan och gissade på att det var du! Kattungarna är alldeles underbara :)
Vi åt faktiskt inne men hela dagen har vi gottat oss i solen och mått så bra. Kram

Anonym sa...

Det ser lite gott ut det där...trots att jag sitter här och är proppmätt trots att det är 6 timmar sen jag åt...blir jag lite sugen

Anonym sa...

Härliga bilder, GOA Selma! Ser fram emot morgondagen och mumsig bärtårta (om det finns nåt kvar?)Passar på att skicka en STOR GRATTISgonattKRAM så här pyttelite i förskott. :) (bettankax)

Annika sa...

Lindalotta, du måste prova Halloumi ost!!! SÅÅÅÅ gott....Jag brukar steka den i stekpanna på ganska hög värme. Ost gjord på fårmjölk, getmjölk o komjölk, fr Cypern! Urgott och knastrigt när du äter den, och väldigt salt. ÄLSKAR den osten!!! KÖP!!
Ser ut som om ni har haft en urmysig dag på alla sätt!
Maten ser jättegod ut!!!

Det Mörka Hotet sa...

Ni - både människor och djur - vet verkligen hur man njuter av livet: härligt...och gissa om den där bärtårtan såg supersmaskig ut?!


Samuel

Linda sa...

Gunnek: det var jättegott också! Första grillkvällen är speciell :)

Bettankax: klart det finns kvar till Er!! Det ska bli mysigt idag :)
Kram

Annika: det där måste jag verkligen testa, det förstår jag. Jag som älskar all sorts ost... :)

DMH: du skulle bara veta hur smarrig den är :)
Jag som inte gillar att baka fick till det och då klarar vem som helst det, jag lovar!För övrigt så har det varit, och är, en superhärlig helg!

Linda sa...

Gunnel: förlåt... Ser hur illa jag har stavat ditt namn... F´låt.