tisdag, april 10, 2007

Rosenmandel
Det har varit en märklig dag.
Kroppen är inställd på att det är måndag.
Var så slut efter jobb att jag somnade i soffan med Selma på magen, skönt i och för sig, men så mosig jag kände mig när jag vaknade.

Almhäck

Vita löjtnantshjärtan

Har gått på vårteckenpromenad i trädgården och hittar både det ena och det andra. Det regnade så mycket under söndagen och måndagen så allt ser så fräscht ut. Blir det då de där 20 graderna de har lovat till helgen så kommer det fullständigt att explodera!

Stjärnmagnolia

Då tänker jag fira min födelsedag med kaffe i trädgården - det låter väl härligt?

Äppleträd, ett av våra Ingrid Marie

Imorgon ska jag nästan så långt söderut som man kan komma i Sverige, till Skanör.
Smygehuk ligger snäppet längre ut, men nu är det Skanör som gäller. Vi ska ha konferens där i dagarna två, men den här gången sover jag hemma i min egen säng, det är trots allt skönast och det tar mig bara drygt en halvtimme att komma hem.

Tusensköna, ogräs...

16 kommentarer:

mossfolk sa...

Och genast längtade jag tillbaka till Skåne. Här snöade (!) det igår... Födelsedagsfika i trädgården lät underbart!

Anonym sa...

Vill tillbaka till Skåne nu! Det är helt otroligt vad långt våren kommit hos dig. Underbara bilder :-)

Ingela sa...

Härliga bilder! Man längtar till en växtzon lägre än 7.

I går hade jag inte bytt med nån. Skare, vindstilla och strålande sol. I dag hård blåst och snödrev.

Anonym sa...

Härliga bilder....ni ligger verkligen långt före oss.

K sa...

Hos mig var det vitt på backen i morse! Torsdag och framåt ska det bli minst 13 grader varmt - härligt! Tänk om det gick att ha Magnolia hos oss, en dröm som kan bli verklighet om 10-20 år kanske -tyvärr.
Mysigt att ha en katt på magen, kattfröken kommer gärna medan kattherren får man blåhålla för att kunna mysa med en stund. Helt olika personligheter men lika goa.

Linda sa...

Mossfolk: otroligt att ni ska ha snö u nu! Trist.
Här är det vårfest :)
Du får komma tillbaka snart!

Tina: förstår din längtan, verkligen. Här rusar det fram fort nu :)

Ingela: det är en väsentlig skillnad på zon 7 och zon 1.
Gårdagens väder hos dig låter härligt!

Slottsträdgårdsmästaren: ja, här är det verkligen framfart på våren.
Men din Kinaresa går inte av för hackor :) :)

Magalös: snön ska ta paus till november nu... Ni borde få bättre väder till helgen, det har de ju faktiskt lovat.
Magnolia är den finaste busken som blommar på bar kvist, utan tvekan.
Katt på magen är självvård och terapi, man kan inte bli annat än lugn och avslppnad.

Tankevågor sa...

Men att våren har kommit så långt där nere! Underbara bilder!
På söndag ska jag sjunga så det hörs ända ner till Skåneland för dig på din dag. :)

qi sa...

Så mycket det har hänt i naturen i Skåne, ni ligger före oss i Västra Götaland. Våren här kom av sig i och med snöfallet i påsk. Nu väntar vi på värmen som ska komma i helgen!

Mildamakter sa...

Ha det så kul i Skanör ;o)

Lena sa...

Jättefina kort! Blev så inspirerad att jag var i väg och handlade lite blommor till en kruka. Här känns det också som om det skulle kunna bli vår, i alla fall till helgen. Födelsedagsfirande i trädgården låter underbart. Vilken dag ska vi hissa flaggan?

Stina sa...

Otroligt fina kort. Kram Stina

Linda sa...

Londongirl: jag ser fram emot att höra din ljuva stämma :)
Kom förbi om du är i närheten!

Qi: vi slapp snön och det är jag tacksam för. Här är det solglasögon på som gäller :)
Hoppas nu att det blir riktigt gott vårväder i hela landet till helgen.

Mildamakter: Skanör är gulligt :)
Men idag blåste jag nästan bort, det blir nog lite bättre imorgon.

Panter: jag har också handlat lite mer blommor idag, vågade mig på en kritvit pelargon... Vi får väl se om den pallar.
Har du inget annat för dig så kom på söndag :)

Hemma på landet - Stina: tack snälla. Det är tacksamt att fota när naturen är på det här humöret :)

Anonym sa...

Det är det värsta när värmen kommer nu...då hinner vi inte riktigt njuta av allt det vackra.

Men hoppas verkligen du får en fin födelsedag.

Vi har en 20-åring hos oss i morgon. Nu blir det tårta igen.

Linda sa...

Gunnel: det gäller att ta in så mycket som möjligt, men allt kan man inte hinna med.
Tycker ni har kalas titt som tätt :)

Anonym sa...

Usch ja...det är mycket så här års....men han är den sista ... pust

Linda sa...

Gunnel: så där ihopklumpat har vi det i august och september.