söndag, april 22, 2007

En stor varm sol, för att värma en frusen MFF-själ...
Vad var det jag sa??
Derby är derby och inget kan tas ut i förskott.
Malmö förlorade med 2-1 och det är Trelleborg som får fira ikväll.

"Di blåe" var för dagen polkagrisrandiga och de mörkblå är hemmalaget Trelleborg.
Det var inte fullsatt, men inte långt därifrån. Men om vi hade varit drygt 9000 på Malmö Stadion hade det buats ordentligt för då hade det inte varit halvfullt ens.

Men MFF-klacken fyllde hela den ena kortsidan, det är de som sjunger så fint, ja det gör de faktiskt, tror att de är den bästa klacken :) plus en del på långsidorna så det var många himmelsblå på plats.

Men det var ingen kul match, inte alls faktiskt.
Ganska fult emellanåt, från båda lagen. De gula korten fladdrade för vinden.

I halvlek kom ett sms från, min i Trelleborg boende kusin, Anna.
"2-0, är ni här?"
Ja, tyvärr, svarade jag.
Efter matchen hittade de oss och det blev kramkalas.
Nä, dagens behållning var skådespelet efter matchen då alla skulle ut från parkeringen fortast möjligt. Ingen hänsyn visades och alla satt med stenansikten och stirrade stint framåt för att undgå alla som kom från höger och vänster och ville komma in i kön.
Vi satt lugnt ner på ett staket och följde spektalet.
Efter en kvart, tjugo minuter var det fritt fram.

Trots att vi var påklädda som michelingubbar så blev man lite frusen så nu sitter jag här med raggsockor och känner värmen sprida sig genom kroppen.

Nu är det återigen söndagkväll och imorgon börjar en ny arbetsvecka.
Det är inte utan att jag tycker att helgen går lite väl fort.

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Och jag har varit och lyssnat på stadens gospelkör... varmt och gott både i kropp och själ. Fem av mina föredettingar i min nybörjarkör har gått med där - när jag kom in i sista minuten och de stod uppställda, reagerade de som småungar när mamma kommer... Det värmde jättemycket! Och jag längtade nästan efter min i malpåse placerade damkör...

Lena sa...

Då är man en sann entusiast om man ser fotboll när det är småkallt.

Likadant varje söndag, vart tog helgen vägen? Ser verkligen framemot nästa helg som är en
l å n g sådan.

Anonym sa...

Aj aj...lite märkligt att Trelleborg tog tre poäng tycker jag...konstiga resultat i allsvenskan över lag hittills. Eftersom jag bor i Bromma så håller jag såklart på BP i år...tillsammans med Bajen. Har du förresten hört Bajens publik?
Nu väntar jag på Barca-Villareal.
Ha en fin kväll

Anonym sa...

Kul att ni träffade Anna o Mattias! :) (det andra pratar vi inte om) Nu till soprummet och sen en kvällsprommis! KRAM bettansöndagsloj

Linda sa...

Bloggblad: å vad härligt med gospel :)
Vad häftigt det måste kännas när dina adepter blir så glada över att se dig som besökare!

Panter: ja du, det är mycket som ska till för att vi inte ska se en match, det är ju så roligt!
Men du, innan vi vet rdet av det så är det fredag igen, tiden bara springer iväg.

Slottsträdgårdsmästaren: detta var helt klart en missräkning, MFF skulle vunnit enligt pappret. Men inget av lagen spelade bra och målen får nog stackars Sankan ta på sig, tyvärr.
Jag tänkte faktiskt på Bajens klack när jag skrev det där om att sjunga så bra, men det tog emot att skriva det i inlägget :)
Vi får hoppas att det bli lite bättre lir i Spaninen ikväll!

Bettan: ja, det var riktigt roligt att snacka bort en stund med dem. Pappa och Boel och Birgitta stod med oss så vi hade nästan kafferep till att börja med :)

Anonym sa...

Det är som här i Västerås då...ingen dragkedjemodell här inte. Men i Stockholm...där kan dom det. Smart av er att avvakta.

Elisabet. sa...

Höll på att svimma när jag hörde att Trelleborg ledde med 2 - 0!! Jag var övertygad om att MFF skulle vinna solklart.

Linda sa...

Gunnel: nä, något trafikvett fanns inte tidigare idag, inte klokt att folk kan vara så envisa och ha så förfärligt bråttom.

Elisabet: då ska vi inte tala om vad jag kände som stod där och hörde Trelleborgspubliken bröla och ha sig...

Anonym sa...

Oj, här blir jag berikad med fotbollsnyheter :-). Hänger inte med riktigt när det gäller fotboll. Men jag blir imponerad över att ni verkligen stod där, småfrös och tittade :-).

Svar på ett annat inlägg :-)Rapsfälten såg jag från tåget.Vi kunde inte flyga hela vägen fram utan åkte tåg sista sträckan.

Linda sa...

Tina: när det gäller di blåe kan du få det senaste här :)
Fast vi hade inte stått där om vi inte tyckte att det var roligt.
Man får följa med både i med- och motgångar.
Rapsfälten ja, de är nog lite längre komna i England :)

Anonym sa...

Tråkigt att du inte fick se en bättre match när du stod där och frös.

Håller med om att helgerna går fort, allrahelst de helger man är ledig.

Linda sa...

Monica: det kunde varit bättre, om man ska uttrycka det milt...
Så där är det alltid, de lediga dagarna bara rusar iväg!

Tankevågor sa...

Men åh, nu blir jag sugen på att gå på fotboll! Men om jag fick välja skulle jag göra det i London förstås. Jag skulle vilja se när (mitt) Liverpool möter något Londonlag....:-)

Kramis, kramis

Linda sa...

Londongirl: *fniss* du får du gå med Micke som också gärna vill se "sitt" Liverpool :)
Fast jag följer gärna med så klart!