fredag, april 06, 2007

Jag såg inte Nils Holgersson på ryggen men visst är det Akka, långt där uppe?!
Lustigt nog så flög de precis över Skurup som använder Nils Holgersson tillsammans med sitt ortsnamn på skyltarna.

Vi kom iväg vid halv tolv och precis vid tolv passerade vi Ystad och då vinkade vi till Elisabet som slet på sitt jobb.
Ytterligare en halv timme senare sjönk vi ner på matrumsstolarna hos mormor med fullastade tallrikar. Det var sill och potatis, ägg och köttbullar, Janssons, en kålpudding och gott hembakat bröd som jag prydde med skivade köttbullar - smaskens!

Sen blev det glass, kaffe, olika sorters kakor och påskbakelser.
Ja, ni förstår väl att vi blev proppmätta.
Min morbror och moster var där, mamma, en moster till och en kusin med sin lilla familj och tre kusiner till och jag och Micke. Vi blev ett stort gäng till sist.

Härliga skratt när vi tittade i gamla fotoalbum.
Hur var egentligen hattmodet i slutet av 50-talet? *fniss*

På vägen till mormor så stannade vi till på kyrkogården och satte en blomma till morfar.
Ser ni vilka fina vovvar som snällt satt i bilen bredvid och väntade?
Inte ett ljud sa de och alla tre poserade snällt när jag tog fram kameran :)

Vi tog en annan väg hem på seneftermiddagen, på små slingrande vägar genom landskapet. Överallt börjar fälten bli gröna och den färgen går inte att återge, den är riktigt klargrön!
Det var så kallt så fotona är tagna genom bilrutan...

När vi passerade Krageholmssjön fick vi trots snålblåsten stanna och hissa ner rutan.
Ser ni att det är små, små vågor på sjön?
Om några veckor ser man nog inte sjön på samma sätt, det är många sprickfärdiga knoppar på trädgrenarna.

Dagens bästa bild fick jag faktiskt av mamma!
Hon har hittat en bloggares förfader i tidningen.
Ni ser väl vems släkting detta är?

Annars finns han här... :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt - jättefina bilder. Man kan inte tro att det är kallt när man ser dem. Ni verkar ha haft en jättebra dag. Själv har jag jobbat. :(

Linda sa...

Bettankax: tack själv, det blev ju så lugnt och skönt. Kram

Monica: har du också jobbat? Förstår inte det här med att affärer måste ha öppet alla dagar.
Det har blåst så kallt och det syns ju inte på bilderna :)
Tack för komplimangen!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha!

VECKANS BÄSTA bild - givetvis!!!

Kram och tack för att du hittade min anfader!


DMH/Samuel

Linda sa...

DMH: som vi skrattade när vi tittade på bilden, släktskapet kan du inte undansäga dig :)

K sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft. Här har det varit kallt ute, men inne i värmen har det varit skönt.

Anonym sa...

Haha! Det är ju en kopia av Samuel, visst ser man släktskapet! =)

Vilken fin dag ni fick, Linda. Underbara bilder!

Vi ska ut och åka en sväng idag, men inte blir det så där gröna bilder inte. Inte på långt håll iaf. :)

Anonym sa...

Verkar ha varit en alla tiders dag. Det är roligt att träffa de nära och kära.

Sista bilden får mig att skratta. Dom är lika varandra :O)

Elisabet. sa...

Hahahahaa! Underbara bilder och den sista allrahelst!

Annika sa...

Vilka FINA BILDER!!!
Du är en duktig plåtis!
Håller med om att det inte ser kallt ut...
Jättefina!

Ingela sa...

Härliga bilder! Och kålpudding, så himla gott! Tyvärr är jag ensam i familjen som gillar den maträtten ) så det blir nästan aldrig att jag lagar det.