onsdag, april 25, 2007

Jag fick möjlighet att gå från jobb strax efter ett och gissa vad jag gjorde då?
Kaffe, isglass och Stieg Larsson i solen...
Kände hur jag blev grusig i ögonen och slumrade en stund med Selma i mitt knä.

Det har varit ljuvligt väder hela dagen, lite kallt i vinden i förmiddags men det ändrade sig lagom till min lediga eftermiddag.
Imorgon väntas det ännu finare väder.

Micke höll på med gräsklipparen 1,5 timme utan resultat, den ville helt enkelt inte, så gräset vajar fortfarande högt för vinden.
Istället grävde han hål till mina "nyinköpta" rosor som ska klättra i det avblåsta plommonträdet, så nu är de äntligen på plats.
Efter det plockades Änglatrumpeterna fram ur vinterförvaringen i källaren tillsammans med en Potatisblomma.
Lite putsning och en hink vatten till varje och de ska nog ta fart med hjälp av solen och värmen.
Annars är jag inte mycket för vinterförvaring av växter och knölar, det är jag alldeles för bekväm för :)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar dag du verkar ha haft. Det ser supermysigt ut :-)

Mildamakter sa...

Åhh vad härligt det ser ut!
Jag tog årets första mjukglass på IKEA idag och det smakade inte kattsk-t det heller ;o)

Lena sa...

Grönt, solsken, glass och en bra bok; mer kan man nog inte begära en vanlig onsdag. :)

Linda sa...

Tina: det blev en jättehärlig eftermiddag, bara så där helt appropå :)

Mildamakter: åh, mjukglass... Det får det nog bli inom det närmaste!

Panter: bara så fullständigt avkopplande! Det var superskönt!

Anonym sa...

livskvalitetseftermiddag :)

mossfolk sa...

Vilken superskön eftermiddag det låter som!

Anonym sa...

Vad somrigt det ser ut! Och vilken härligt dag du (och Selma) har haft.

Tankevågor sa...

Vad skönt det ser ut. Det är en konst att kunna koppla av sådär i vardagen. Det är såna där små stunder som kan betyda så mycket. :-)

Linda sa...

Den icke så anonyma: det var det verkligen :)

Mossfolk: huvudet på spiken!

Monica: ja det var verkligen flickornas myseftermiddag, det var nästan för bra för att vara sant.

Londongirl: eftersom det inte var någon planerad ledighet så kändes det extra lyxigt :)

Annika sa...

Ja, verkligen mysigt...Är det en Piggelin du har i handen?? den isglassen älskar jag!! OOO, vad gott!!
Och vackert väder ser det också ut att vara i Skåne!

Anonym sa...

Och jag är så glad att jag har allt det där att ser fram emot. Tids nog. Skidsäsongen måste sluta först. Den fick ni aldrig. Beklagar!

;)

PS Hälsa fästingarna!

Anonym sa...

skönt och tryggt du fattar det är bettankaxiyxikyxi

♥ Pia... sa...

Det låt väldigt gott det där..ha det mera "gott" i fortsättningen...PIA

JULIEK sa...

Næmen se, dere har jo sommer, och græset som er høgt også, jøss sier jeg bare : = )

Lilla B sa...

Ojojoj så GRÖNT!!! Härligt när man kan börja vara ute i trädgården utan att frysa sig fördärvad

Anonym sa...

Fin dag för dig. Fin dag för mig trots att jag jobbade till klockan 17. Men idag var det en sån där dag då vi började plocka av barnen kläder och dom fick vara ute i bara långärmade jumprar. Dom var glada, vi var glada och föräldrarna var glada. Mmmm...en bra dag

Bloggblad sa...

Vad härligt. Jag hade det ungefär likadant i solen, fast utan bok och katt. Och somnade inte heller, för jag märkte av i natt att jag sov två timmar i går em.

Elisabet. sa...

Å, nu blir jag sugen på glass! Piggelin är gott, men Cornetto Jordgubb är godast ..-)