onsdag, april 18, 2007

Dagens blomma går till Londongirl som gissade rätt på snudan - ansikte :)
Men jag hoppas hon delar med sig av ett kronblad till Mossfolk som gissade på näsa, för det kan det faktiskt också betyda.
Tex lägga snudan i blöt eller stoppa snudan i något.

Så här rörigt kan det ibland vara på mitt skrivbord...
Framför mig sitter ögongodis - den fina Paolo Maldini i Milan :)

Dagen har varit fylld av olika möten och spring mellan avdelningar så det var ganska skönt när jag fick pipa iväg vid halv fyra till Bilrovningen.
Blir lite konfunderad över deras bedömningar.
Jag menar, två körriktningsvisare (blinkers) hade lite tam orange färg och skulle bytas. Då står det på protokollet att bilen är underkänd.
Det ser inte alls snyggt ut i mina ögon...
Jaja, jag stannade och köpte två lampor på vägen hem och nu ikväll har Micke bytt ut dem så allt är frid och fröjd.

15 kommentarer:

Tankevågor sa...

Måste erkänna att det inte var den första kroppsdelen som jag kom att tänka på....men Lilla b's kommetar ledde ju mig på rätt väg så där fick man ju en ledtråd. :)

Linda sa...

Londongirl: Lilla B har ju fått skånska med bröstmjölken så hon har ett försprång där :)
Hade varit roligt att veta vad du tänkte på först... *fniss*

Bloggblad sa...

Aldrig hört.
Men - ditt skrivbord är ju välstädat... *ser mig suckande omkring*

Ingela sa...

Jag talar ju västerbottensdialekt och är därmed känslig för genus på substantiv så jag trodde inte att snudan var något man kunde hitta på en karl.Vågade inte gissa...

Lena sa...

Rörigt skrivbord?????
S n ä l l a Lindalotta, detta är inte ens i närheten av rörigt.

Det Mörka Hotet sa...

Underbar blombild!


Samuel

Tankevågor sa...

Glömde säga tack för den vackra blombilden! Kram

qi sa...

Så du "åkte fast" på bilprovningen också? :-) Men du behöver väl inte ombesiktiga för detta? Väl..?

Anonym sa...

Jag tänkte ungefär som Ingela och det kan jag ju inte skriva eftersom du genast skulle få förutfattade meningar om mig. Jag tänker på det jag tidigare trodde om din benämning på dammsugare. Jag härleder inte allt till sånt, vet du... :)

Ingela sa...

Jag tänkte faktiskt inte på nåt särskilt, men något som slutar på -an är så uppenbart femininum för mej.

Man har väl inte sån fantasi heller...

Linda sa...

Bloggblad: det där är rörigt för mig :)

Ingela: okej, jag fattar hur du menar :)

Panter: jo, hos mig är det där rörigt, men du skulle se mina gömmor där hemma...

Samule: tack! Såg inte att det var djur i den förrän jag lade in den i datorn.

Londongirl: vassegoo :)

Qi: japp, så du är i gott sällskap!
Nä, jag måste inte ombesiktiga, men det ser så förargligt ut i protokollet...

Monica: haha!! Ja, och hade du försökt förklara så hade jag bara trott att du försökte dölja din gissning *fniss*

Ingela: onej, ingen sådan fantasi alls.............
Haha! Men jag fattar hur du menar, men vi tycker väl att näsan är kvinnlig i Skåne :)

Ingela sa...

Förstår om ingen tror mej om det där med fantasin, men jag hade faktiskt inte kollat kommentarerna med gissningar förrän nyss!

Kvinnligt, nja jag vet inte, det som sticker ut brukar väl kallas manligt?

Linda sa...

Ingela: bröst då? *fniss*
De sticker också ut, i alla fall i ungdomen :)

Ingela sa...

Asch, men det hade ju jag glömt...
Nu vågar jag inte kommentera mer här för då blir det garanterat det där som jag påstår att jag inte har!

Linda sa...

Ingela: :)