lördag, april 07, 2007

Selma trivs att vara nära, gärna så trångt som möjligt :)

Vi kom iväg till en plantskola någon mil härifrån, köpte en del krukväxter och tre nya rosor...
Ja, jag har ju behov av nya :)
Det blev en Karen Blixen, vacker som ögat och två New Dawn, klätterros som ser ut så här.
Jag har en idé om att få dem att klättra på det gamla plommonträdet som blåste sönder förra året. Kvar finns bara en böjd stam...
Jag tänkte att rosorna skulle använda stammen som stöd, ja givetvis får jag binda upp dem efterhand. Men att gräva upp ett träd är tidskrävande och jobbigt, och sen blir det så tomt i den hörnan av trädgården om det inte finns något där.
Jag köpte en likadan ros i fjol och den sköt i höjden med raketfart så jag hoppas på liknande resultat.

Precis när vi kommit hem från vår lilla utflykt så ringde det på dörren, där utanför stod min rara Jenny med en flaska vin. En påskhälsning sa hon.
Goaste vännen då!
Det blev glass, kaffe och the och godis och snack :)
Hennes föräldrar bor här i samhället och hon skulle dit på påskmiddag och kom förbi. Att en liten visit kan göra en så glad!!

När Jenny hade åkt bänkade vi oss framför tv:n och följde MFF:s premiärmatch, de spelade väldigt bra för att vara allra första matchen för säsongen och mot fjolårets segrare.
Det slutade 1-1 till sist och det är godkänt.
Under tiden låg Selma inne i tv-bänken :)

Nu borde jag krypa till sängs, två konserter väntar imorgon. Det är en glädjens dag i kyrkan med många härliga sånger.
På kvällen åker vi till min pappa och hans sambo och sätter oss till dukat bord. Inte illa.

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh Linda! New Dawn är min absoluta favoritros!!!!
Jag har haften sån på mitt tak men nen sträng vinter dog den....:(

Jag har också en dröm om att jag ska ha en sån på min ö. Måste bara få ordning på komposteringen så att jag kan få m er gödning där ute...

Låter så fint med din tanke om att den ska klättra i ett träd!

Kul det där med fotboll, att ni tycker så mycket om det. En resa till London och engelsk fotboll kanske? Jag skulle vilja se Liverpool spela.
Kram

Anonym sa...

Tack för en trevlig pratstund igår och tack för den goda glassen och godiset :-)
Det är alltid lika trevligt och träffa er även om det inte är så ofta! Men det försöker vi ju ändra på!! Min familj hälsar så gott till er båda :-)
Hoppas det har gått bra på konserterna idag?!
Ha en fortsatt mysig påsk! Hälsa Micke!
Kramisar

Elisabet. sa...

Det är roligt att läsa din blogg Linda .., för man märker hur du blommar upp i och med att ljuset och värmen kommer.

Det är som om en blomma håller på att veckla ut bladen ...

Anonym sa...

Vilken rolig idé att använda ett gammalt fruktträd. Hoppas den vackra rosen kommer att trivas.

Selma är en liten goding...roligt när dom vill vara med.

Anonym sa...

Visst är katter helt underbara överallt ska dom vara med och är det trångt så är det nästan lite skönare för dom. Såååå söt hon är din Selma.

Låter som en bra ide med rosen som ska klättra uppför trädet. Hoppas det går bra :-).

Trevligt med ett överraskningsbesök så där och en go påskpresent :-)

JULIEK sa...

Ååååå Selma er ju bare såååå gullig : = )

Jag har två stykk New Dawn, dom er jættefine och blomstrer hele sommeren : )

Linda sa...

Londongirl: jag är också förälskad i New Dawn, den är så tacksam och blommar hela sommaren.

Liverpool... det är Mickes favorutlag sedan barnsben så det blir nog så att vi ser dem någongång. Annars kan han ju åka med dig så kan jag shoppa under tiden :) Kram

Jenny: det var verkligen roligt att du kom förbi, även om det bara var en kortis :)
Jag sa det flera gånger under kvällen, hur glad jag var över det.
Konserterna gick bra, mycket folk.
Njut nu idag, sista påskdagen så ses vi imorgon - pigga och glada :) Kram

Elisabet: att det lyser igenom så mycket... Jag funkar verkligen så, när ljuset kommer tillbaka så får jag en annan ork och glädje :)

Gunnel: ja, jag tror att det kan bli bra med rosorna i trädet faktiskt, jag får väl återkomma med resultatet senare i år.

Tina: Selma har alltid varit sällskaplig, var vi än är men man uppskattar det lika mycket fortfarande. Hon är ju vår lilla bebis :)
Överraskningsbesök av den här sorten är alltid välkomna, med eller utan vin :)

Julie: jag föll pladask för New Dawn eftersom den blommar så rikt hela sommaren. Jag hoppas att min tanke om trädklätringen ska slå väl ut.

Mildamakter sa...

Jag planterade en honungsros vid ett gammalt träd när vi hade huset kvar, och det blev bara såååå bra, en naturlig spaljé

Linda sa...

Mildamakter: jag gjorde precis samma sak i fjol, tillsammans med en humle! Våra träd är gamla och en del är så skruttiga och då får man "dölja" dem lite :)