tisdag, april 17, 2007

Det är inte lätt att komma igång att jobba efter en extra lång helg.
Det var trögt igår morse.

Igårkväll var det hemmapremiär för MFF den här säsongen och vi for iväg glada i hågen och spända. Vi hann sitta stilla i drygt en minut, sen var det dags att hoppa och jubla!
Sen blev det inte fler mål.
Men vi var 17602 stycken som såg fotboll i en underbar solnedgång.
Väl hemma stöp jag i säng och somnade som en stock.

Idag tisdag, har det varit lite kyligare i vinden. Fortfarande en blå himmel och en strålande sol, men betydligt kallare.
Har inte gjot många knop sedan jag kom hem och måste medge att jag känner mig lite seg. Men på ett skönt sätt.
Jag har inga måsten.

Micke kom precis in genom dörren, han har varit och tvättat bilen eftersom den måste vara fin imorgon då jag ska besiktiga den :)
Men det ska nog gå bra...
Nä, jag slänger mig i soffan en stund till, ska börja på en ny bok. Stieg Larssons; Män som hatar kvinnor.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det fina vädret försvann också här och det beror på att jag är ledig... Några strålar sol på eftermiddagen, det är allt. :(

Tankevågor sa...

Den är spännande.

Bloggblad sa...

Jag gillade boken - fast... näe, jag ska inte sabba nåt. Jag säger bara: Machodröm!

Linda sa...

Monica: så där brukar det vara för mig ju!
Fast den här gången hade jag tur, jag var ju ledig i fredags och det var inplanerat sedan ett tag tillbaka och då var det sommarvärme.
Men jag hoppas att det slår "fel" till helgen, för då vill jag ha lite värme igen :)

Londongirl: det låter bra. Har nr 2 i hyllan och såg att nr 3 kommit ut.

Bloggblad: inga avslöjanden än :)
Så där är det väl ofta med män *fniss*

Ingela sa...

Jo, trögt kan det kännas. Sju veckors oföretagande... Ska till företagshälsovården i morgon. Undrar vad doktorn har att säga.

Anonym sa...

I måndags på agilitykursen var det t-shirts som gällde...igår på allmänlydnadskursen var det en kraftigare jack med fleecefoder som gällde. Omväxlande så det förslår..

Få se vad det är i morgon...då är det dags för en träningstävling...prirrigt så det förslår ändå

Anonym sa...

I måndags på agilitykursen var det t-shirts som gällde...igår på allmänlydnadskursen var det en kraftigare jack med fleecefoder som gällde. Omväxlande så det förslår..

Få se vad det är i morgon...då är det dags för en träningstävling...prirrigt så det förslår ändå

Linda sa...

Ingela: det där låter ju inte alls bra. Hoppas du får hjälp av din läkare.

Gunnel: ja det är onekligen många graders skillnad.
Så spännande med en träningstävling :)
Jag håller tummarna!