torsdag, april 12, 2007

Jag hade förmånen att sluta en timme tidigare idag och tog tillfället i akt att ägna den timmen åt mig själv.
Jag befann mig i Skanör och strosade runt lite på de gulliga gatorna innan jag satte mig i bilen och körde ett par kilometer till Falsterbo.
Väl nere på stranden sparkade jag av mig skorna och borrade ner tårna i den solvarma sanden.
Se så fint det var:

Hemma hade både Magnolian och äppleträden lämnat knoppstadiet.
Det har varit en ljuvlig dag och en ännu bättre väntar tydligen imorgon och då...
... då är jag ledig!

20 kommentarer:

JULIEK sa...

Oj oj oj så fine bilder, och dere har ju vår. Næ nu kommer jag ned en tur tror jag ; )

Linda sa...

Julie: packa inga varma kläder, imorgon blir det 20 grader. Ska jag duka till dig också vid lunchtid? Jag är ju ledig och kan ta emot dig :)

Bloggblad sa...

Ser nästan lika varmt ut i vattnet som när jag var där i somras!

Mildamakter sa...

Härliga bilder - och härlig årstid :o)
Passa på och njut av din ledighet och det fina vädret

K sa...

Härliga bilder! Äntligen får vi också värme 17 grader lördag och måndag är det sagt. Passa på att njuta!

Tankevågor sa...

Jag kommer jag med! Vilken värme! vilken lycka med så mycket vår. :)

Fantastiskt fina bilder!

Linda sa...

Bloggblad: nja, inte så som i somras kanske, inte än, men det kommer.
Ser du så klart vattnet är?

Mildamakter: imorgon ska vi först till veterinären sen ska jag och Selma tillbringa hela dagen i trädgården och bara njuta :)

Magalös: Så skönt att du får lite värme på näsan, det behöver vi alla nu!

Londongirl: klart du ska komma, vi myser hela dagen - ta med lillflickan så hon får kolla in Skåne :)

Ingela sa...

Har varit på en kursgård i Falsterbo en gång, där var verkligen fint.

Ingela sa...

Jag menar, Skåne är helt OK. Också.

Linda sa...

Ingela: *fniss* tur att du lade till den där kommentaren också :)
Den här tiden på året är Skåne underbart, vintern är däremot bara lång och grå eftersom vi aldrig har riktig vinter, nästan.

mossfolk sa...

Vilka fina bilder! Fast vattnet ser allt lite kallt ut än så länge :)

Linda sa...

Mossfolk: jag tänkte faktiskt tvärtom, att det såg varmare ut än vad det var :)

Annela sa...

Vilka underbara bilder från Skanör. Jag tillbringade många somrar där, eftersom min moster och morbror hade sommarstuga där. Åh, vad vi badade min kusin och jag - så länge att vi nästan fick simhud mellan tårna.

Lena sa...

Jag inser att jag bara måste besöka Skåne i sommar. Det får nog allt bli en vecka. Jättefina och inspirerande bilder, som vanligt.

Linda sa...

Annela: det är så fint vid havet, var man än är. Jag har badat mycket i Falsterbo och Kämpinge, milsvida stränder med klart vatten och superfin sand!

Panter: klart du ska komma hit!! Då måste du komma och hälsa på :)

♥ Pia... sa...

Åhhh..så fint..tror jag flyttar ner till dej ett tag....

Annika sa...

När jag såg dina bilder tänkte jag "jag måste åka till Skåne"!!! Vad fint det är, Lindalotta!!! Underbara bilder...

Tror att SAS flighten från Washington kommer in till Katrup vid 7.30 imorrn bitti. Hämtar du då???? ;-)))))

Ha en fin helg! Ni kommer att få varmare än vad vi har..

Anonym sa...

Ååååå säger jag bara. Jag som bor i Västmanland suktar

Anonym sa...

LindaLotta! Dina underbara bilder är rena rama terapin för en stressad själ :-)

Linda sa...

Pia: det blir kaffe i trädgården under äppleträden, men här finns plats så kom du :)

Annika: det är inga problem, det tar bara 25 minuter till Kastrup, jag kommer!!

Gunnel: varsågod och njut :) Här är så underbart nu och det finns värme till alla!

Tina: vännen då, inte ska du stressa så...
Var hos veterinären med Selma idag och värdena är nästan perfekta!! :)